Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) anunță o creștere de 20% a cererii pentru Litoralul românesc în luna iunie a acestui an, față de iunie 2023, în special pentru 1 iunie și pentru minivacanța de Rusalii. Atracțiile din zonă, noile investiții în hoteluri, creșterea cererii pentru hotelurile cu all inclusive, o imagine mai bună a litoralului românesc dar și vremea foarte caldă au determinat această creștere.
La ora actuală, pentru Rusalii, agențiile de turism membre ANAT specializate pe litoralul românesc înregistrează un grad de ocupare de 85%, peste 80.000 de turiști urmând să-și petreacă minivacanța din weekend. Este o creștere și față de 1 iunie, Ziua Copilului, când, de asemenea, a fost un grad de ocupare mai mare decât anul precedent, de circa 70%, iar mai ales după 15 iunie numărul sejururilor a crescut considerabil.
La ora actuală există încă promoții last minute sau oferte speciale gen ”plătești 6 nopți, stai 7”. Datorită tarifelor mici, de extrasezon, este posibil ca numărul de rezervări să crească în continuare pentru minivacanța de Rusalii dar și pentru finele lunii iunie.
O altă veste bună este că în sudul litoralului, în Mangalia și stațiunile care aparțin de municipalitate (Neptun-Olimp, Jupiter, Cap Aurora, Venus și Saturn) parcarea este gratuită și în acest sezon.
”Constat că sunt foarte multe oferte pentru litoralul românesc în acest an. Recomand fiecărui turist să aibă agentul propriu de turism, să își facă rezervări în funcție de dorințe și de bugetul lor. Și, mai ales, rezervările, nu plata, trebuie făcute din timp, pentru a obține cele mai bune oferte”, declară Alin Burcea, președintele ANAT.
”Creșterea reală a tarifelor față de anul trecut este de maxim 8%. Aceasta deoarece nu ne raportăm la tarife de contractare ci la ce vindem în timp real. Într-o proporție mare litoralul românesc este într-un model de vânzare dinamic. Constat o cerere din ce în ce mai mare pentru hotelurile all inclusive”, subliniază Aurelian Marin, prim vicepreședinte ANAT.
”Vremea ține cu noi! Rezervările de Rusalii sunt în creștere. Credem că și impactul mega infotripului cu jurnaliști și agenții de turism organizat la început de sezon se vede în sens pozitiv”, constată Adrian Voican, vicepreședinte ANAT.
Cele mai căutate stațiuni de Rusalii, care înregistrează cel mai mare grad de ocupare, sunt Mamaia, Eforie și Venus.