Ryanair reţine la sol trei avioane Boeing 737 din cauza unor fisuri

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Ce se întâmplă cu avioanele Boeing?

Ryanair reţine la sol trei avioane Boeing 737 din cauza unor fisuri

Externe, Turism 06 Noiembrie 2019 / 19:41 5737 accesări
Boeing se confruntă cu critici dure în urma celor două accidente devastatoare în care au fost implicate două aeronave 737 Max

Boeing se confruntă cu critici dure în urma celor două accidente devastatoare în care au fost implicate două aeronave 737 Max

Cel puţin trei aeronave Ryanair din modelul Boeing 737 au fost reţinute la sol din cauza fisurilor dintre aripă şi fuselaj, dar acest lucru nu a fost dezvăluit publicului de către companie, potrivit presei britanice. Compania irlandeză este ultima afectată de defecţiunile din structura avioanelor care a provocat reţinerea la sol a 50 de avioane din toată lumea, începând cu 3 octombrie. În timp ce alte companii aeriene, cum ar fi Qantas din Australia şi Southwest din Statele Unite au dezvăluit numărul avioanelor afectate de fisuri, Ryanair - care operează cea mai mare flotă de Boeing737 din Europa - a refuzat anterior să confirme câte dintre avioanele sale au fost afectate. Joia trecută, compania aeriană a spus că „nu se aşteaptă” că defecţiunile constatate să aibă „vreun impact asupra operaţiunilor noastre sau asupra disponibilităţii flotei noastre”.

DEZVĂLUIRE ALARMANTĂ

O altă lovitură pentru Boeing este dată de dezvăluirile unui fost angajat, care susţine că anumite aeronave ar putea rămâne fără oxigen în situaţii extreme - aeronava 787 Dreamliner şi-ar putea lăsa pasagerii şi echipajul fără oxigen în cazul în care cabina ar suferi o depresurizare bruscă, informează BBC News. John Barnett spune că în urma testelor a reieşit faptul că un sfert din sistemele de oxigen ar putea fi defecte şi ar putea să nu funcţioneze atunci când trebuie. Informatorul mai spune că părţile defecte au fost montate intenţionat, la una dintre fabricile Boeing. Compania americană neagă acuzaţiile şi declară că aeronavele au fost construite conform celor mai înalte standarde de siguranţă şi calitate. Barnett, un fost inginer şi controlor de calitate, a lucrat pentru Boeing timp de 32 de ani, până când s-a pensionat din motive de sănătate, în martie 2017. Informatorul a mai declarat pentru BBC, în urmă cu trei ani, că a descoperit probleme grave la sistemele de livrare a oxigenului în caz de urgenţă. Aceste sisteme ar trebui să ofere o şansă la viaţă pasagerilor şi echipajului aeronavei, în cazul în care cabina se depresurisează în mod neaşteptat. Măştile de oxigen trebuie să pice din tavan şi să transmită oxigen dintr-un cilindru încărcat cu gaz. Fără aceste sisteme, pasagerii şi echipajului aeronavei şi-ar pierde cunoştinţa foarte rapid. La o altitudine de peste 10.000 de metri, ocupanţii avionului şi-ar pierde cunoştinţa în mai puţin de un minut. La scurt timp, persoanele ar suferi leziuni cerebrale şi şi-ar pierde viaţa.

Boeing se confruntă cu critici dure în urma celor două accidente devastatoare în care au fost implicate două aeronave 737 Max



Ştiri recomandate

12