FĂRĂ DEPLASĂRI INUTILE De ieri, locuitorii din partea de sud a judeţului nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze până la Constanţa pentru a procura un paşaport electronic simplu. Serviciul Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple (SCEEPS) Constanţa a deschis un punct de lucru în municipiul Mangalia, care va deservi locuitorii din oraş şi din zonele limitrofe. Punctul de lucru a fost inaugurat de primarul municipiului Mangalia, Cristian Radu, împreună cu prefectul Constanţei, Eugen Bola şi şeful SCEEPS, cms şef Ion Văcaru. Punctul de lucru de la Mangalia funcţionează în şediul Poliţiei Mangalia, este deschis în fiecare miercuri, între orele 10:00 - 14:00 şi are ca scop eficientizarea fluxului de preluare a cererilor, în vederea eliberării paşapoartelor simple electronice, în sistem offline. „Prin înfiinţarea acestui punct de lucru venim în sprijinul cetăţenilor din Mangalia, dar şi al celor din zonele limitrofe. Cetăţenii care vor să primească un paşaport electronic pot depune documentaţia aici şi, în termenul legal de 14 zile, îl pot ridica tot de la punctul de lucru din Mangalia. Nu mai trebuie să se deplaseze pentru nimic la Constanţa” , a declarat cms şef Ion Văcaru.
TEMPORARELE, TOT LA CONSTANŢA Pe de altă parte, el a explicat că cei care vor dori paşapoarte temporare va trebui să se deplaseze în continuare la Constanţa, pentru că acestea se eliberează într-un timp foarte scurt, între două ore şi trei zile, şi nu pot fi emise la punctul de lucru. Şeful SCEEPS a explicat că a fost ales municipiul Mangalia pentru că s-a constatat că din partea locuitorilor din sudul judeţului ar fi venit cele mai multe solicitări de paşapoarte. „Iniţial se vorbea despre oraşul Băneasa, însă locuitorii de aici pot merge la Serviciul de Paşapoarte din Călăraşi, până unde nu sunt mai mult de 15 km“, a mai spus Văcaru. La rândul său, prefectul Eugen Bola a completat că: „punctul de lucru de la Mangalia a luat fiinţă în urma semnării, în mai puţin de o lună, a unui protocol între Prefectură şi Primăria Mangalia“.