De la începutul anului şi până în prezent, poliţiştii de frontieră au descoperit 219 autoturisme, precum şi 30 de automarfare, 16 microbuze, 15 motociclete şi şapte remorci auto, toate declarate a fi furate din străinătate. În perioada similară a anului 2009 au fost identificate 183 de autovehicule furate din străinătate, constatându-se în acest an o creştere cu aproximativ 56 la sută a numărului de autovehicule depistate de poliţişti. Ofiţerii de la frontieră au întocmit 214 dosare penale, persoanele implicate fiind cetăţeni români, moldoveni, ucraineni, austrieci, italieni şi turci. Poliţiştii de frontieră români au colaborat, pentru găsirea şi confiscarea autovehiculelor furate, cu structurile similare din statele membre, derulând un schimb de informaţii prin intermediul centrelor şi punctelor de contact. Potrivit anchetatorilor, reţelele de traficanţi de maşini sunt de două feluri: cele specializate în furtul maşinilor de lux şi cele specializate în furtul autoturismelor de categorie mijlocie. La rândul lor, aceste două tipuri sunt împărţite în mai multe grupuri, printre care grupa de recunoaştere, care identifică maşinile corespunzătoare cererii, grupa tehnică, ce confecţionează documentele false, grupa de transport, care trece maşinile peste graniţă, grupa de valorificare, care vinde maşinile şi grupa de supraveghere, care supraveghează derularea tuturor fazelor. Cele mai căutate mărci de maşini de lux sunt BMW şi Mercedes, iar din clasa medie sunt vizate mărcile Renault şi Fiat. Rutele folosite de traficanţi, cel mai adesea, sunt Italia – Austria – Ungaria – România; Germania – Austria – Ungaria – România – Moldova şi Ucraina; Italia –Serbia – România - Republica Moldova - Ucraina sau Rusia.