S-a făcut dreptate elevilor la evaluarea naţională!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
240 de profesori „funerieni” au „cutremurat” peste 150.000 de elevi Subiect de clasa a VIII-a, dezbătut de Academia Română

S-a făcut dreptate elevilor la evaluarea naţională!

Eveniment 28 Iunie 2012 / 00:00 1611 accesări

Deciziile defectuoase luate de fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, continuă să provoace haos în sistemul de învăţământ din România. Mai mulţi elevi şi părinţi au protestat ieri în faţa Ministerului Educaţiei, contestând baremul aplicat la proba scrisă de limbă şi literatura română din cadrul evaluării naţionale. Părinţii au afirmat că subiectul II al probei de luni, 25 iunie, la limba română, a fost ambiguu. Elevii au trebuit să spună, printre altele, felul propoziţiei subordonate (atributivă, predicatică sau subiectivă) din fraza: „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii”. Cerinţa a împărţit elevii în două tabere, unii susţinând că răspunsul corect este subiectivă, iar ceilalţi, predicativă. Potrivit ministrului interimar al Educaţiei, Liviu Pop, subiectele la testele naţionale au fost moştenite de la fostul ministru de resort, Daniel Funeriu. Potrivit metodologiei, subiectele trebuie finalizate cu şase luni înaintea desfăşurării examenelor, nemaiputând fi modificate. Pop a apreciat că problemele sesizate în conceperea subiectelor la evaluarea naţională reprezintă încă un semn că se impune ca Legea Educaţiei să fie modificată. „Se impune eliminarea acestor teste naţionale. Voi veni cu această propunere la nivelul Guvernului, să se introducă cât mai repede admiterea în liceu”, a afirmat ministrul Educaţiei. Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului interimar al Educaţiei să prezinte „o propunere corectă” cu privire la baremul de corectare de la evaluarea naţională.

LA NIVELUL JUDEŢULUI NOSTRU, 2.333 DE CANDIDAŢI AU RĂSPUNS POTRIVIT BAREMULUI („SUBIECTIVĂ”), IAR 2.454 AU RĂSPUNS „PREDICATIVĂ”, POTRIVIT SECRETARULUI COMISIEI JUDEŢENE DE ORGANIZARE ŞI DESFĂŞURARE A EXAMENULUI DE EVALUARE NAŢIONALĂ 2012, INSPECTOR DE SPECIALITATE ÎN CADRUL INSPECTORATULUI ŞCOLAR JUDEŢEAN CONSTANŢA, PROF. PETRE PURCĂREA.

Alţi 797 de candidaţi au răspuns „atributivă” sau nu au optat pentru vreo variantă.

Ministrul interimar al Educaţiei a decis ca la proba de limba şi literatura română să se aplice acelaşi barem de corectare pentru elevii care au răspuns la subiectul al II-lea, atât varianta b - predicativă, cât şi c - subiectivă. Ca atare, potrivit comunicatului postat aseară pe site-ul Ministerului Educaţiei, fiecare dintre elevii în cauză va primi şase puncte. Decizia ministrului se fundamentează pe mai multe argumente ale specialiştilor în limba română. „Una dintre cele mai importante opinii a venit din partea Academiei Române. Reprezentanţii Institutului Lingvistic „Iorgu Iordan - Al. Rosetti\", cel mai important for în domeniul normării gramaticii limbii române, susţin că în speţa care a făcut obiectul dezbaterii răspunsul este ambivalent - atât subiectivă, cât şi predicativă, în funcţie de context sau de intonaţie, lucru subliniat de Gramatica Academică a Limbii Române (GLAR)”, potrivit Ministerului. La rândul lor, cadrele didactice specializate în limba şi literatura română au remarcat aceeaşi ambiguitate a răspunsurilor. Al treilea argument care a determinat decizia a fost procentul aproximativ egal al elevilor care au răspuns pe cele două variante, respectiv 42% subiectivă şi circa 40% predicativă. „Acest fapt reflectă indubitabil opiniile formulate de specialişti. Ministrul interimar al Educaţiei a susţinut că nu va permite discriminarea niciunui elev şi că, în orice decizie ministerială, trebuie să primeze interesul elevilor şi egalitatea de şanse la educaţie a acestora. Oficialul a mai precizat că variantele de subiecte pentru proba de limba şi literatura română au fost definitivate şi aprobate în martie 2012. Conform metodologiei, acestea sunt secretizate până în ziua desfăşurării probei. Subiectele au fost elaborate în decursul a şase luni, de către 240 de cadre didactice”, se arată în comunicatul Ministerului Educaţiei.

Ieri s-a derulat ultima probă scrisă la evaluare, la matematică. La Constanţa, din cei 5.676 de candidaţi înscrişi, 5.580 s-au prezentat la testare, restul aşteptând cea de-a treia etapă a repartizării, pe locurile rămase neocupate. Rezultate iniţiale se vor afişa vineri, 29 iunie, contestaţiile urmând să fie depuse în aceeaşi zi, în intervalul orar 14.00 - 18.00. Rezultatele finale se vor afişa pe 2 iulie.



12