DEPĂŞIRE MORTALĂ. Ceaţa densă şi o manevră imprudentă făcută de un şofer grăbit au provocat, ieri, în jurul prânzului, un tragic accident rutier pe Drumul Naţional 2 A (Constanţa - Hârşova), între localităţile constănţene Dorobanţu şi Gălbiori. Oamenii legii spun că Viorel Ţepeş, în vârstă de 52 de ani, din Brăila, aflat la volanul unui autoturism marca Volkswagen, înmatriculat B 21 CIW, se deplasa pe DN 2A, dinspre Hârşova către Constanţa. La un moment, spun poliţiştii de la Rutieră, bărbatul a încercat să depăşească coloana de maşini şi a pătruns pe contrasens. Nu a mai avut timp să revină pe banda sa de mers şi a intrat în coliziune cu un microbuz de marfă marca Mercedes Sprinter, înmatriculat PH 14 PRE, condus regulamentar din sens opus de Mihai Preda, din Ploieşti. După ciocnire, Volkswagen-ul a fost proiectat într-un Logan din coloană. „Înaintea Volkswagen-ului, o altă maşină efectuase manevra de depăşire. Eu am redus viteza şi acel autoturism a avut timp să reintre în coloană. Apoi mi-a apărut în faţă Volkswagen-ul. L-am văzut târziu şi nu am mai avut cum să evit ciocnirea”, a declarat Mihai Preda. În urma impactului, şoferul Volkswagen-ului a murit pe loc. Pentru scoaterea trupului neînsufleţit dintre fiarele contorsionate ale maşinii a fost nevoie de intervenţia unui echipaj de descarcerare din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea”. Medicii din ambulanţă au încercat în zadar să-l resusciteze pe Viorel Ţepeş. La testarea şoferului microbuzului cu aparatul etilotest, poliţiştii au constatat că acesta nu consumase băuturi alcoolice înainte de a se urca la volan. În urma accidentului, traficul rutier în zonă s-a desfăşurat cu dificultate mai bine de o oră. Oamenii legii continuă cercetările pentru a stabili împrejurările exacte în care a avut loc tragedia rutieră.
POLIŢIA RECOMANDĂ. Poliţiştii îi sfătuiesc pe şoferi ca, pe timp de ceaţă, să ruleze cu viteză redusă, adaptată permanent condiţiilor de drum. „Este important ca fiecare manevră în trafic să se facă numai după o temeinică asigurare. Pentru aceasta, oglinzile retrovizoare trebuie să fie reglate corespunzător. Le recomandăm şoferilor ca luminile de întâlnire ale autovehiculelor să fie aprinse ziua pe toate categoriile de drumuri, nu doar pe cele pe care există obligativitatea instituită prin lege. În condiţii de ceaţă densă, trebuie folosite şi luminile de ceaţă. Nu trebuie uitat că cea mai periculoasă manevră pe timp de ceaţă este depăşirea. Aceasta cu atât mai mult cu cât cei ce depăşesc pot fi surprinşi de apariţia bruscă de pe sensul opus a unor autovehicule care circulă fără lumini sau având în funcţiune doar luminile de poziţie”, se arată într-un comunicat de presă remis de Centrul Infotrafic al Poliţiei Române. „De asemenea, în cazul rămânerii în pană, triunghiurile de presemnalizare trebuie aşezate la o distanţă mult mai mare. Reamintim obligaţia conducătorilor de autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone să poarte echipament de protecţie-avertizare fluorescent-reflectorizant atunci când execută intervenţii la vehiculul care se află pe partea carosabilă a drumului public. Recomandăm şi celorlalţi conducători auto să poarte acest echipament, mai ales pe timp de ceaţă”, mai arată reprezentanţii Centrului Infotrafic.