S-a împlinit un an de la tragedia din Apuseni

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

S-a împlinit un an de la tragedia din Apuseni

Justiție 21 Ianuarie 2015 / 00:00 731 accesări

Ieri s-a împlinit un an de când pilotul Adrian Iovan şi studenta Aura Ion şi-au pierdut vieţile în tragedia din Apuseni. Membrii familiei Aurei Ion au ajuns luni, pentru prima dată, pe vârful Petreasa, la peste 1.400 de metri altitudine, în locul în care s-a prăbușit aeronava. Însoțiți de doi dintre cei trei moți care au ajuns primii la epava avionului și la victimele accidentului, mama, fratele și sora Aureliei Ion au străbătut pe jos câțiva kilometri prin pădurea înzăpezită, până în Dâmbul Bumbului, locul unde a căzut aeronava. Ei s-au recules în foișorul de lemn, un "altar", amenajat la locul tragediei de localnici în vara anului trecut, unde, alături de crucea pe care sătenii au ridicat-o aici a doua zi după accident, sunt expuse fotografii cu Aura Ion și pilotul Adrian Iovan. Trei dintre supraviețuitorii accidentului, medicii Sorin Ianceu și Radu Zamfir și copilotul Răzvan Petrescu, au revenit în august în locul în care s-au prăbușit cu aeronava, prilej cu care au primit, în cadrul unei festivități organizate în Mătișești, și titlul de cetățean de onoare al comunei Horea. Același titlu a fost acordat și celorlalți doi supraviețuitori - Valentin Calu și Cătălin Pivniceru, autoritățile conferind atunci și titlul de cetățean de onoare post-mortem pilotului Adrian Iovan și Aureliei Ion.

SCURT ISTORIC Cele șapte persoane aflate la bordul aeronavei, doi membri ai echipajului și cinci persoane din echipa medicală, se deplasau la Oradea pentru o operație de prelevare de organe pentru transplant. Cauzele morții pilotului Adrian Iovan au fost șoc traumatic și șoc hipotermic, consecință a unui politraumatism, respectiv expunerea la temperaturi scăzute. Aurelia Ion, în vârstă de 23 de ani, a decedat, potrivit specialiștilor de la Medicină Legală Alba, ca urmare a mecanismului combinat de expunere la temperaturi scăzute și tulburări de dinamică respiratorie, consecința unui traumatism cervico-toracic. Procurorii Secției parchetelor militare au audiat până în prezent trei părți civile și 206 martori - persoane de la Ministerul Transporturilor, Ministerul Afacerilor Interne, STS, MApN, Ministerul Sănătății Publice, ROMATSA, spitalele județene din Alba, Bihor și Cluj, Spitalul Municipal Beiuș, Institutul Clinic Fundeni, Spitalul Clinic "Sf. Maria" București, Agenția Națională de Transplant, Școala Superioară de Aviație Civilă, pădurari, salvamontiști, săteni din comunele Horea, Albac, Poiana Horea și Beliș. Deocamdată, procurorii nu au pus sub acuzare vreo persoană, fiind începută urmărirea penală in rem pentru săvârșirea infracțiunilor de neluarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă și nerespectarea măsurilor legale de securitate și sănătate în muncă, ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă și neglijență în serviciu.

Producătorul motoarelor avionului a menționat că nu a detectat anomalii tehnice care să indice afectarea puterii motoarelor în condițiile de testare, se arată în declarația provizorie privind investigația accidentului de aviație, publicată luni de Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile.



12