S-a întors la şcoală elevul cu ADHD care a cauzat disensiuni între colegi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

S-a întors la şcoală elevul cu ADHD care a cauzat disensiuni între colegi

Educație 01 Noiembrie 2016 / 17:31 778 accesări

Elevul cu ADHD de la Şcoala "I.L. Caragiale" din Piteşti , unde cei 29 de colegi ai săi au refuzat să intre la ore timp de trei zile, s-a întors la şcoală, scrisoarea medicală adusă de părinţii acestuia la şcoală arătând că din punct de vedere neuronal copilul este sănătos.

Directorul Şcolii "I.L. Caragiale" din Piteşti, Alin Vlad, a declarat, marţi, că elevul s-a întors la ore începând din această săptămână.

"A adus o scrisoare medicală, de la Spitalul Obregia, din care reiese faptrul că din punct de vedere neuronal este normal. Are doar anumite afecţiuni motorii. Referitor la diagnosticul de ADHD nu avem nicio înştiinţare în acest sens. Asta înseamnă că poate fi reintegrat perfect, ca un copil normal, rămânând doar acel certificat medical cu dizabilitate somatică. Atâta timp cât mama este prezentă cu el la ore, aşa cum am spus dintotdeauna, aceasta fiind elementul cheie în rezolvarea acestei probleme, totul este în regulă", a spus Alin Vlad.

Acesta a adăugat că a primit, marţi, o informare din partea unui avocat, potrivit căreia instituţia pe care o conduce trebuie să prezinte, în termen de 15 zile, o soluţie referitoare la modalităţile prin care şcoala reuşeşte să asigure siguranţa tuturor elevilor.

"Aşteptăm din partea organelor abilitate, în special din partea medicului de specialitate, un diagnostic scris în care să avem şi noi o confirmare a diagnosticului acestui copil. Diriginta clasei este în continuare internată în spital la Bucureşti, în stare gravă", a afirmat directorul şcolii.

La rândul său, Dumitru Tudosoiu, inspector general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Argeş, a declarat corespondentului MEDIAFAX că în urma consultului medical şi a rezultatului prezentat la şcoală, copilul are posibilitatea să se întoarcă în şcoală.

"Prin discuţiile avute de noi, Inspectoratul Şcolar, cu directorul unităţii şi cadrele didactice, copilul este însoţit de părinte. Părintele a dorit ca în această primă săptămână să însoţească copilul, urmând ca de săptămâna viitoare să poată fi însoţit de către un profesor psiholog cu care copilul lucrează şi care îl va ajuta foarte bine să se integreze din punct de vedere comportamental. Dacă lucrurile nu fucţionează spre binele copilului sau spre binele celorlalţi copii şi apar iar discuţii, părinţii şi-au manifestat interesul de a transfera copilul şi menţionez că acest lucru se poate numai în urma unei cereri din partea părinţilor. Deci, nu se poate face un transfer de către o altă autoritate, noi sau şcoala. În urma reevaluării, a reieşit că elevul a suferit nişte traume în copilărie, dar din punct de vedere al sănătăţii mintale este sănătos", a spus Dumitru Tudosoiu.

Un număr de 29 de elevi ai clasei a 7- a B din Şcoală "I.L. Caragiale" din Piteşti au refuzat să intre, timp de trei zile consecutiv, la ore, afirmând că nu mai acceptă să înveţe în aceeaşi clasă cu un coleg care ar suferi de tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenţie (ADHD). Elevii protestatari spuneau că acesta îi agresează fizic şi verbal, dar şi că îi ameninţă cu moartea.

Copiii, împreună cu părinţii lor, au protestat în holul de la intrarea în instituţia de învăţământ.

Uniunea Naţională a Studenţilor din România a transmis un comunicat prin care a solicitat părinţilor şi elevilor clasei a 7-a B de la şcoala "I.L. Caragiale" din Piteşti să înceteze protestul şi să permită copilului să participe la cursuri.

De asemenea, Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi a depus o plângere penală la Parchet, pentru şantaj, incitare la ură sau discriminare împotriva a patru părinţi care şi-ar fi instigat copiii să protesteze faţă de elev.

Timp de câteva zile, în care elevul a fost supus unor expertize medicale, acesta a fost scutit de la orele de curs. În acest timp, reprezentanţii de la două ministere au venit în control la Piteşti, pentru a vedea dacă soluţiile luate de autorităţi au fost corecte în cazul elevului exclus de colectivitate.

Taguri articol


12