Producătorul de automobile Volkswagen (VW) a prezentat, ieri, la Berlin, noul Golf, pe o platformă care marchează cel mai mare salt tehnologic din ultimii 20 de ani pentru grup, modelul fiind echipat cu echipamente şi sisteme electronice de ultimă generaţie şi o construcţie menită să eficientizeze consumul de carburant. Volkswagen Golf, care a debutat în 1974 şi se află la cea de-a şaptea generaţie, este cel mai bine vândut model al grupului german şi al treilea la nivel mondial, după numărul de maşini comercializate de-a lungul timpului.
VW trece prin cea mai complexă modernizare tehnologică din ultimii 20 de ani, materializată prin platforma modulară MQB, care va fi prezentă în peste o treime din autoturismele produse de grup în următorii ani şi stă la baza strategiei Volkswagen de a deveni, până în anul 2018, cel mai mare producător auto din lume, după vânzări şi profit, peste Toyota şi General Motors. Pe lângă îmbunătăţirile tehnologice majore, noua platformă contribuie şi la reducerea costurilor. Designul noului Golf va respecta linia istorică a modelului, pentru a nu îndepărta legiunile de clienţi fideli. Volkswagen a introdus însă materiale şi tehnologii care reduc greutatea maşinii, pentru a scădea consumul de carburant cu până la 23% şi a modernizat sistemele electronice: noul Golf poate funcţiona ca antenă WiFi mobilă. Modelul a fost prezentat la Berlin, cu o lună înaintea Salonului Auto de la Paris, următorul eveniment major al industriei auto. Cei mai importanţi concurenţi ai Volkswagen Golf sunt Ford Focus şi Toyota Corolla.
Volkswagen a scurtat ciclul de viaţă al variantei anterioare a Golf la patru ani, de la şapte ani, pentru a introduce mai repede noile tehnologii. Compania anticipează că noua platformă va reduce costurile de producţie cu 20%, automobilele fiind asamblate mai rapid, cu mai puţine componente. Economiile realizate de companie ar putea ajunge la zece miliarde de euro în următorii zece ani. Noul Golf şi modelul Auti A3 lansat luna trecută de divizia premium a Volkswagen sunt primele automobile ce încorporează noile tehnologii dezvoltate de grup. În următorii patru-cinci ani, platforma se va afla la baza a peste 30 de alte modele, de la subcompacta Volkswagen Polo la binecunoscutul Passat şi diverse modele produse de Seat şi Skoda. De la lansarea seriei Golf, modelele au depăşit până şi vânzările reputatei Broscuţe, cu peste 29 de milioane de unităţi, faţă de 21,5 milioane.