„Să nu ducem la groapă marinăria românească...”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Barje autopropulsoare. Supravieţuirea Petromin

„Să nu ducem la groapă marinăria românească...”

Social 12 Mai 2011 / 00:00 599 accesări

Deşi se află într-o situaţie financiară dificilă, conducerea Petromin face eforturi pentru a-şi rezolva problemele, reprezentanţii societăţii vorbind, ieri, într-o conferinţă de presă, despre planul de reorganizare a Petromin, pe fondul datoriilor existente. „Încercăm să rezistăm, facem tot posibilul să rezistăm, să nu ducem la groapă marinăria românească şi să ne punem în practică planul de criză”, a declarat Florentin Chiforeanu, directorul general al Petromin. Toate datoriile companiei se ridică la 16,3 milioane de euro, din care 9,5 milioane de euro vor trebui plătite fostului partener al Petromin, societatea Voestalpine. Florentin Chiforeanu spune că, în schimbul acestei datorii, compania austriacă este de acord să primească, printr-o tranzacţie comercială, nava Carmen Sylva, în prezent arestată la Istanbul (Turcia). Celelalte datorii se ridică la peste 6,5 milioane euro, din care 4,5 milioane către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), sumă care reprezintă subiectul unui proces aflat deja în instanţă. Dacă înţelegerea cu Voestalpine s-ar concretiza şi ar scăpa de sumele restante către compania austriacă, iar datoria aflată în litigiu către ANAF ar fi anulată, Petromin ar rămâne cu o datorie de 2,35 milioane de euro. În această situaţie, conducerea companiei speră să poată pune pe roate compania. Mai mult, Petromin intenţionează să cumpere câteva nave care să amortizeze toate datoriile în următorii ani. „Vrem să cumpărăm trei barje autopropulsate fluviale, să ducem mai departe activitatea de transport naval”, a precizat Florentin Chiforeanu. Pentru această investiţie, Petromin doreşte să facă rost de fonduri în urma valorificării la fier vechi a navei Ileana, de la Agigea. Compania se aşteaptă să obţină circa un milion de euro, bani care vor fi cheltuiţi pentru cele trei barje autopropulseare, fiecare în valoare de 300.000 de euro.

DOAR ACTIVITATE FLUVIALĂ. În ultimii ani, Petromin a ajuns într-o situaţie cel puţin jenantă. Singura companie maritimă, cu acţiuni la stat, se vede nevoită să-şi restrângă activitatea doar pe transportul fluvial, Petromin având în proprietate împingătorul Pluton. Această situaţie se datorează, în mare parte, nepăsării autorităţilor centrale, care nu au schiţat niciun gest de revigorare a companiei. Mai mult, Executivul nu a făcut demersuri nici măcar în ceea ce priveşte flexibilizarea fiscalităţii pe acest sector. Companiile private maritime din România deţin nave, dar sub pavilioanele altor state, ceea ce înseamnă mai puţini bani daţi pe taxe şi un profit mai mare. Gestionarea defectuoasă a fondurilor, investiţiile care au adus pierderi companiei şi lipsa unor planuri concrete de redresare au condus la situaţia actuală a Petromin. Deşi conducerea societăţii se declară optimistă în eforturile pe care le face, compania are nevoie şi de sprijin guvernamental, indiferenţa de la Bucureşti aducând compania la un pas de faliment.

Taguri articol


12