S-a triplat numărul reclamațiilor privind vânzările online

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Clienți critici, exigenți, tot mai informați

S-a triplat numărul reclamațiilor privind vânzările online

Eveniment 25 Martie 2015 / 00:00 829 accesări

Anul trecut, consumatorii care au ales să-și cumpere produse din mediul online au avut și motive de nemulțumire, nu doar de satisfacție. A plouat cu reclamații în 2014 față de 2013. Mai exact, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit anul trecut 3.168 de reclamaţii, comparativ cu aproximativ 1.000 în 2013, a declarat, ieri, preşedintele instituţiei, Marius Alexandru Dunca, la conferinţa Gândul e-Commerce. Șeful ANPC este de părere că triplarea numărului de sesizări reflectă creşterea comerţului online din România, dar şi a nivelului de informare a consumatorilor privind drepturile lor. Dunca a spus că 90% din aceste sesizări sunt întemeiate, iar cele mai multe au fost înregistrate de Sărbători şi cu ocazia Black Friday. Cele mai multe reclamaţii făcute de consumatori au avut legătură cu faptul că produsul primit nu a corespuns cu cel prezentat. Au fost comune, de asemenea, reclamaţiile privind nerespectarea termenului de livrare, nerespectarea termenului de remediere şi depăşirea termenului de rambursare. În regiunea noastră, potrivit comisarului-șef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Galați, Regiunea 2 Sud-Est, care are arondate județele Constanţa, Tulcea, Brăila, Buzău, Vrancea şi Galaţi, Cicerone Lupu, numărul reclamațiilor a fost nesemnificativ. ”Am avut o singură sesizare pe zona Vrancea”, a declarat, pentru ”Telegraf”, comisarul-șef. Dunca a făcut apel la comercianţii online să informeze ANPC privind firmele concurente care încalcă legea, deoarece este vorba de concurenţă neloială.



12