Angajaţii societăţii CFR Marfă - filiala Transport Maritim şi de Coastă CFR Feribot Constanţa au ajuns, din nou, în situaţia de a nu-şi mai putea plăti datoriile, după ce nu şi-au mai primit salariile din luna mai. „Pe 15 august se fac trei luni de când nu ne-am mai primit salariile. Am mai rămas 75 de angajaţi, din 95 câţi erau în martie şi intrăm în şomaj tehnic prin rotaţie”, a declarat liderul Sindicatului din cadrul CFR Feribot, Florin Ghinea. Reamintim că, la începutul lunii martie, salariaţii CFR Feribot au protestat, nemulţumiţi de faptul că nu îşi mai primiseră salariile de... trei luni. Restanţele pe primele trei luni ale lui 2010 le-au fost plătite în aprilie. Potrivit sindicaliştilor, directorul general al societăţii a discutat cu conducerea companiei CFR Marfă din Bucureşti şi i-a asigurat pe angajaţi că săptămâna viitoare îşi vor primi banii. „Situaţia noastră este dramatică. S-au adunat iar restanţe la întreţinere şi băncile au început să ne trimită somaţii să ne plătim ratele”, a precizat Florin Ghinea.
• VOR UN RĂSPUNS • Pe lângă plata salariilor, sindicaliştii au cerut conducerii CFR Marfă să decidă dacă filiala Transport Maritim şi de Coastă CFR Feribot Constanţa va mai funcţiona. „Să ne spună dacă mai lucrăm sau nu, să ştim ce să facem. Suntem mai rău ca şomerii. Măcar dacă ne-ar fi dat afară, am fi putut beneficia de şomaj, lunar, dar aşa nici nu ştim încotro ne îndreptăm şi dacă ne vom mai primi banii”, a spus, indignat, Florin Ghinea. Navele Mangalia şi Eforie, care aparţin CFR Feribot, au fost oprite la ţărm în august 2008, respectiv mai 2009. Până în acel moment, acestea efectuaseră nenumărate voiaje în care transportaseră diferite mărfuri, aducând profit CFR Marfă. „Cele două nave sunt feriboturi, având în interior căi ferate care permit accesul vagoanelor CFR. Acestea pot efectua, însă şi transporturi specifice Ro Ro, adică pot permite şi accesul tirurilor şi maşinilor”, a explicat Florin Ghinea. Potrivit reprezentanţilor Uniunii Teritoriale a Sindicatelor Feroviare Constanţa (la care este afiliat Sindicatul CFR Marfă Feribot), statul român, printr-o decizie a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) a decis ca cele două nave să fie păstrate în stare de funcţiune. De altfel, sindicaliştii au solicitat CSAT să specifice dacă Mangalia şi Eforie mai sunt de interes naţional pentru strategia de apărare a României. Până la sosirea răspunsului, însă, Ministerul Transporturilor şi CFR Marfă ar fi trebuit nu numai să menţină cele două nave în stare de funcţionare (ceea ce nu s-a întâmplat, în prezent feriboturile fiind ţinute în stare de conservare) ci şi să dezvolte linia de feribot, care face parte din Coridorul IV Pan European, care ar trebui să facă legătura cu Asia.