Salariaţii din Sănătate, obligaţi să comunice în mod organizat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Salariaţii din Sănătate, obligaţi să comunice în mod organizat

Politică 25 Iunie 2008 / 00:00 560 accesări

Nu peste mult timp, unităţile sanitare ar putea fi obligate să aibă departamente, birouri sau persoane pentru relaţia cu presa care să păstreze, atunci cînd există unele evenimente de interes public, comunicarea cu reprezentanţii mass-media. La conferinţele de presă sau la declaraţiile de presă sînt obligate să participe, pe lîngă conducerea spitalului, şi purtătorul de cuvînt, dar şi toate persoanele implicate în rezolvarea cazului respectiv. În ceea ce priveşte interviurile, acestea se acordă numai de către persoanele desemnate de conducerea unităţii sanitare, într-un cadru organizat, la sediul unităţii sanitare sau într-un spaţiu amenajat special pentru presă. Reprezentanţii Ministerului Sănătăţii Publice spun că salariaţii care acordă declaraţii presei în numele unităţii sanitare fără a fi mandataţi de conducere în acest sens, îşi asumă întreaga responsabilitate, în cazul în care se încalcă legea ei riscînd sancţiuni importante. Între sancţiunile disciplinare prevăzute se află avertismentul scris, suspendarea contractului individual de muncă pentru o perioadă ce poate depăşi zece zile lucrătoare, retrogradarea din funcţie, reducerea salariului de bază pe o durată de 1-3 luni cu 5-10% şi/sau, după caz, a indemnizaţiei de conducere pe o perioadă de 1-3 luni cu 5-10%, desfacerea disciplinară a contractului individual de muncă. Privitor la accesul mass-media în incinta unităţilor sanitare, actul normativ prevede că este permis accesul numai reprezentanţilor mass-media care au acordul conducerii unităţii, care va stabili persoanele cărora li se pot lua interviuri, dar şi condiţiile în care se dau aceste interviuri.



12