Salarizarea funcţionarilor publici din administraţie, subiect de discuţii în cadrul ACoR

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Salarizarea funcţionarilor publici din administraţie, subiect de discuţii în cadrul ACoR

Administrație 09 Iulie 2007 / 00:00 959 accesări

Reprezentanţii Asociaţiei Comunelor din România (ACoR) din partea de nord - est a ţării au fost prezenţi, la sfîrşitul săptămînii trecute, pentru două zile, la întrunirea regională a ACoR, organizată la Gura Humorului. Reprezentanţi din judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Vaslui şi Suceava au discutat cu reprezentanţi din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerului Mediului şi Dezvoltării Durabile problemele întîmpinate de către administraţiile publice locale. Prezentă la discuţii, prim-vicepreşedintele ACoR, Mariana Gîju, primar al comunei constănţene Cumpăna, a declarat că principalele subiecte puse în discuţie au fost cele referitoare la legile fondului funciar, la situaţiile complicate care au fost create prin neconcordanţa dintre procesele-verbale întocmite de reprezentanţii Agenţiei Domeniilor Statului şi cele care au fost trimise către comisiile locale de fond funciar. O altă problemă abordată a fost aceea care se referă la taxa pe care administraţiile publice locale trebuie să o achite către Regia Naţională de Drumuri pentru intervenţiile în drumurile naţionale care se derulează la nivelul comunelor - lucrări de amenajare a canalizărilor, alimentări cu apă sau amenajare a firelor de apă. “De asemenea, o problemă o constituie taxele pe care administraţiile locale trebuie să le plătească pentru amenajarea firelor de apă situate pe teritoriul comunelor, unde amenzile le plătesc administraţiile publice locale pentru neîntreţinere, dar proprietari sînt Apele Române“, a declarat Mariana Gîju.

Funcţionarii publici din primării au ridicat şi problema salarizării, fie că este vorba despre lucrători angajaţi pe forme contractuale, fie de funcţionari publici. “Din cauza salariilor mici, nu putem să angajăm specialişti care să lucreze la elaborarea proiectelor necesare accesării de fonduri. Nivelul de salarizare scăzut al aleşilor locali este o altă problemă care îi frămîntă pe reprezentanţii regiunii de nord - est ai ACoR şi au fost făcute demersuri pentru a se lămuri de ce nu sînt şi ei beneficiari de indemnizaţii, la fel ca şi demnitarii“, a mai spus Gîju, care a adăugat că un subiect foarte discutat a fost acela privind formele legale care trebuie întocmite pentru anularea prevederilor legale privind înstrăinarea dispensarelor medicale. Reprezentanţii administraţiilor publice locale nu sînt de acord ca sediile dispensarelor să fie vîndute către medici, pentru că ele au fost construite şi întreţinute de-a lungul timpului din bani publici şi se cere intervenţia legislativului pentru a stipula ca acestea să rămînă în patrimoniul comunităţilor. Reprezentanţii ACoR au pus în discuţie şi problema sporurilor de dispozitiv de 25% primite de către salariaţii Ministerului de Interne, spre deosebire de cei care lucrează în cadrul administraţiilor publice locale, care nu sînt beneficiari a aceluiaşi spor de 25%, deşi fac parte din acelaşi minister. Reprezentanţii din cadrul celor două ministere au preluat problemele sesizate, care urmează să fie discutate la nivelul ministerelor, analizîndu-se, totodată, concordanţa dintre legislaţia în vigoare şi necesităţile din domeniu. Prim-vicepreşedintele ACoR a mai spus că un grup de 15 copii de la Gura Humorului se vor deplasa pentru cîteva zile la Cumpăna, unde vor fi cazaţi la cîteva familii, în cadrul unui schimb de experienţă în domeniul cultural - educativ între Cumpăna şi Gura Humorului.



12