MAI PUŢINE ÎNMATRICULĂRI Deschis între 29 septembrie şi 14 octombrie, Salonul Auto de la Paris promite o serie lungă de noutăţi, numeroase concepte auto, dar şi fete frumoase, în ciuda declinului pieţei auto europene din ultimii ani. Dacia Logan II, noul Sandero, VW Golf VII, Porsche 911 Carrera 4, dar şi Infiniti LE, Abarth 695 Olio Italia, Lexus LF-CC, Maserati Grancabrio MC, Jaguar F-Type, McLaren P1 şi BMW Concept Active Toure se numără printre maşinile prezente la salon.
Declinul pieţei auto în Europa este o realitate care începe să îi afecteze pe producători. Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au scăzut cu 2,7% în nouă luni, la 60.813 unităţi, pe o piaţă care s-a contractat cu 14%, la 1,43 milioane de maşini, iar marca a revenit pe declin în luna septembrie, după ce din mai recuperase aproape în întregime evoluţia slabă din primele luni. Cota de piaţă a Dacia a urcat de la 3,76% în primele nouă luni ale anului trecut la 4,25% în aceeaşi perioadă a acestui an, se arată într-un comunicat al Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile. În septembrie, înmatriculările de autoturisme Dacia au coborât cu 14,1%, la 4.533 unităţi, în timp ce piaţa franceză a avut un declin mai mare, de 18,3%, la 136.859 unităţi. Cota Dacia pe piaţa franceză a avansat şi în septembrie, de la 3,15% anul trecut la 3,31%. Revigorarea vânzărilor Dacia a fost susţinută şi de introducerea modelului Lodgy.
CELE MAI BUNE MODELE Duster este cel mai bine vândut model Dacia în Franţa, în primele nouă luni, pe locul al 12-lea în top 100, cu 25.913 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 1,8%. Pe poziţia 16 se află Dacia Sandero, cu 20.648 unităţi şi cotă de piaţă de 1,4%. Dacia Lodgy se află pe 40, între cele mai bine vândute 100 de modele, cu 9.105 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 0,6%, în timp ce Logan este pe 68, cu 5.093 de unităţi şi cotă de piaţă de 0,4%. Pe segmentul vehiculelor comerciale uşoare, înmatriculările Dacia au coborât cu 12,8% în primele nouă luni, la 3.237 unităţi, iar în septembrie au coborât cu 68%, la 126 de unităţi. Piaţa franceză a autovehiculelor comerciale uşoare a scăzut cu 7,9% în primele nouă luni, la 287.200, iar în septembrie cu 12,5%, la 30.000. Grupul francez Renault, care controlează Dacia, a avut o scădere de 16,5% în primele nouă luni, la 423.213 unităţi, în timp ce în septembrie, declinul a fost aproape dublu, de 29%, la 43.000 de unităţi.
SERIE REINVENTATĂ Producătorul auto francez Citroen va reînvia celebra sa 2CV. Noua maşină va avea spiritul cunoscutului autovehicul lansat la finalul celui de-al Doilea Război Mondial. ”Avem în proiect o maşină simplă, economică, modernă, abordabilă ca preţ”, a spus Frederic Banzet, director general al Citroen. Noua maşină va fi fabricată în uzina de la Madrid, producţia de serie va fi lansată la sfârşitul anului viitor iar primele livrări vor fi făcute în 2014. Noua maşină îşi are rădăcinile în conceptul C Cactus, prezentat acum cinci ani, la Salonul Auto de la Frankfurt. Chiar dacă va avea un preţ accesibil, nu va fi totuşi un model low-cost. Maşina va fi construită pe platforma 1, cea pentru vehicule mici şi cea mai puţin costisitoare.
PROBLEME TEHNICE Grupul american General Motors (GM) are probleme de ordin tehnic şi a rechemat în service 40.860 de maşini, deoarece o piesă din plastic se poate fisura, cauzând o scurgere de combustibil. GM recheamă modele Chevrolet Cobalt şi Pontiac G5 produse în perioada 2007-2009, dar şi autovehicule Chevrolet Equinox, Saturn Ion şi SUV-uri Pontiac Torrent, fabricate în 2007. Programul vizează autovehicule înregistrate în mai multe state americane cu climă caldă. Maşinile au piese de plastic conectate la pompa de combustibil, care se pot fisura. Dacă fisura devine suficient de mare, se pot produce scurgeri de combustibil şi se poate declanşa un incendiu. Potrivit GM, nu au fost anunţate incendii sau accidente cauzate de această defecţiune.