Cel mai mare eveniment dedicat noutăţilor pe patru roţi din Asia, Salonul Auto de la Shanghai, şi-a deschis, ieri, porţile marelui public. Organizatorii aşteaptă, în următoarele nouă zile, peste 800.000 de vizitatori, ceea ce ar transforma Salonul Auto de la Shanghai într-unul dintre cel mai populare evenimente din lume. Circa 1.300 de modele sunt expuse pe o suprafaţă de 280.000 de metri pătraţi, de către participanţi veniţi din 20 de ţări. Dintre aceştia, grupul SAIC din Shanghai prezintă singur 110 vehicule, dacă sunt incluse şi cele fabricate în colaborare cu General Motors şi Volkswagen.
Piaţa auto chineză a devenit crucială pentru constructorii internaţionali de vehicule, ale căror vânzări în Europa sunt în declin. Anul trecut, peste 19 milioane de vehicule noi au fost înmatriculate în China, din care 15,5 milioane de maşini şi microbuze. China este, în prezent, cea mai mare piaţă mondială şi îşi păstrează în continuare tendinţa de creştere. Piaţa chineză poate ajunge în zece ani la 30-35 de milioane de unităţi. Cea mai puternică creştere nu va proveni din megalopolisurile costiere, ci din oraşele mijlocii şi mari din interiorul ţării, unde ritmul înmatriculărilor este încă scăzut, cu sub 40 de maşini la 1.000 de locuitori.
Marii producători de automobile mizează totodată pe noile gusturi ale cumpărătorilor, pentru susţinerea vânzărilor. În primul trimestru, piaţa vehiculelor 4X4 a crescut cu 44%, comparativ cu un avans de 17% pe ansamblul pieţei. Autorităţile chineze sunt însă conştiente de creşterea nivelului poluării şi au impus norme stricte, echivalentul EURO 3 din UE.