Samsung evită, deocamdată, o confruntare directă cu Apple şi Google

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Samsung evită, deocamdată, o confruntare directă cu Apple şi Google

Monden 13 Mai 2014 / 00:00 570 accesări

Samsung se pregăteşte să lanseze în Rusia şi India un smartphone bazat pe propriul sistem de operare, Tizen, au declarat surse apropiate situaţiei, decizia fiind parte a strategiei Samsung de a concura direct pe piaţa softurilor pentru dispozitive mobile cu Apple şi Google. Grupul sud-coreean intenţionează să organizeze, în săptămânile următoare, un eveniment la Moscova pentru a prezenta smartphone-ul. Lansarea din Rusia urmează să fie coordonată cu o conferinţă a dezvoltatorilor planificată de susţinătorii Tizen pentru începutul lunii iunie, la San Francisco. De asemenea, Samsung este aproape de lansarea unui smartphone Tizen în India, a declarat una dintre surse, şi lucrează la sistemul de operare pentru a-l face compatibil şi cu televizoare. Sursa citată a afirmat că nu există un calendar pentru lansarea unui televizor folosind Tizen. Samsung nu a răspuns solicitărilor pentru comentarii ale „Wall Street Journal”, iar Asociaţia Tizen, care supraveghează dezvoltarea sistemului de operare, a refuzat să comenteze.

Grupul sud-coreean obţine profituri de miliarde de dolari din producţia şi vânzarea de smartphone-uri, televizoare şi frigidere, dar nu are prezenţă semnificativă pe piaţa software şi a serviciilor, care definesc din ce în ce mai mult interacţiunea utilizatorului cu astfel de dispozitive. Pentru a ajuta Tizen să câştige teren, Samsung şi Intel, companie parteneră în proiect, prezintă sistemul de operare ca pe o platformă construită pentru a conecta o gamă de dispozitive. Samsung a lansat mai multe camere digitale şi un smartwatch, Gear 2, utilizând Tizen. Jaguar Land Rover, divizie a Tata Motors, angajează dezvoltatori Tizen pentru crearea de software şi servicii, precum hărţi şi divertisment, destinate autovehiculelor pe care le produce. Proiectul, în parteneriat cu Intel, va fi concentrat într-un nou centru de cercetare al Jaguar în SUA. Activitatea Tizen pe piaţa smartphone este, însă, urmărită cu mai mare atenţie. Samsung pare că vrea să evite o confruntare directă cu Apple şi Google pe pieţele mari, precum cea din SUA, şi preferă economiile emergente, precum Rusia şi India, unde are deja vânzări semnificative de telefoane. Sistemul de operare Android al Google este utilizat de majoritatea smartphone-urilor produse de Samsung.

Samsung a avut dificultăţi, în anii trecuţi, în privinţa lansării de smartphone-uri cu programul Tizen. În 2011, grupul a anunţat că va prezenta un astfel de telefon în primul trimestru din 2012, însă lansarea nu a mai avut loc. Cel mai recent eşec a fost înregistrat în ianuarie, în ultimul moment, după ce mai mulţi operatori telecom parteneri ai Samsung au renunţat.

GIGANT PE PIAŢA PAY TV Planuri ambiţioase de viitor are şi magnatul Rupert Murdoch, care vrea să creeze un gigant pe piaţa europeană a televiziunii pay TV, prin combinarea operaţiunilor companiilor de telecomunicaţii British Sky Broadcasting Group (BSkyB), Sky Deutschland şi Sky Italia, într-o tranzacţie estimată la zece miliarde de euro. Furnizorul de televiziune pay TV (cu plată - n.r.) BSkyB din Marea Britanie, în care grupul 21st Century Fox al lui Rupert Murdoch deţine aproximativ 39% din acţiuni, a anunţat luni, într-un comunicat, că a iniţiat discuţii preliminare cu 21st Century Fox pentru a evalua potenţiala achiziţie a operaţiunilor sale pay-TV din Germania şi Italia.

În prezent, Rupert Murdoch deţine 39% din acţiunile BSkyB, în timp ce Fox, o altă companie controlată de Murdoch, deţine 57% în Sky Deutschland şi 100% în Sky Italia. În 2010, Murdoch a încercat să preia controlul în BSkyB, însă a trebuit să renunţe la acest obiectiv pe fondul scandalului interceptărilor telefonice ilegale din Marea Britanie, în care au fost implicate mai multe ziare pe care miliardarul le deţine, potrivit broadbandtvnews.com. În Marea Britanie, BSkyB avea 15 milioane de abonaţi la sfârşitul lunii martie 2014, în timp ce Sky Deutschland din Germania avea 3,73 de milioane de abonaţi, iar Sky Italia 4,75 milioane de abonaţi. Astfel, prin combinarea acestor operaţiuni, serviciile de televiziune Sky vor deservi 23,5 milioane de abonaţi la nivel european, însă o asemenea tranzacţie va atrage cu siguranţă atenţia autorităţilor responsabile de concurenţă la nivel european. Sky Deutschland şi Sky Italia, împreună cu reţeaua de televiziune americană Fox şi studiourile de cinema 20th Century Fox, alcătuiesc activele în domeniul audiovizual ale miliardarului Rupert Murdoch. Acestea au fost regrupate sub titulatura "21st Century Fox", în iunie 2013, odată cu scindarea diviziei editoriale de activităţile de divertisment ale grupului deţinut de Murdoch.

Magnatul media Rupert Murdoch este fondatorul şi preşedintele grupului media News Corporation. News Corporation a finalizat, până la sfârşitul lunii iunie 2013, proiectul său de scindare, în companii diferite, a diviziei editoriale de activităţile de divertisment. Divizia de cinema şi televiziune, inclusiv studiourile 20th Century Fox, reţeaua de televiziune Fox şi postul Fox News, a fost separată de cea care include ziarele şi operaţiunile de publishing ale grupului News Corp. Din grupul media News Corp. fac parte şi publicaţiile americane „Wall Street Journal“ şi „New York Post“, dar şi ziarele britanice „Sunday Times” şi „The Sun”, precum şi „The Australian” şi editurile HarperCollins şi Harlequin Enterprises.

Taguri articol


12