Samsung întrece Apple

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Samsung întrece Apple

Monden 27 Iulie 2013 / 00:00 518 accesări

Cel mai mare producător de electronice la nivel mondial, Samsung a înregistrat în trimestrul al doilea un profit net de 6,8 miliarde dolari, în urcare cu 50% faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, însă sub estimările analiştilor, pe fondul scăderii cererii pentru smartphone-uri premium. Profitul net a avansat la 7.580 miliarde woni, circa 6,8 miliarde dolari, de la 5.050 miliarde woni în al doilea trimestru al anului trecut. Imediat, acţiunile Samsung, care reprezintă 18% din capitalizarea indicelui Kospi al bursei de la Seul, au scăzut vineri cu 0,7% după pierderi de 13% în luna iunie.

PIAŢĂ SATURATĂ Vânzările de smartphone-uri premium, cel mai profitabil segment al pieţei, încetinesc semnificativ din cauza cererii tot mai reduse pe fondul apropierii pieţelor dezvoltate de maturitate. Samsung se confruntă şi cu stagnarea cererii pentru televizoare, piaţă pe care ocupă, de asemenea, poziţia de lider. Principalii câştigători ai saturării pieţei smartphone-urilor în ţările bogate sunt producătorii chinezi low-cost, precum Huawei, având în vedere că pieţele de creştere, precum India şi China, avantajează produsele cu preţuri mai mici. Vânzările Samsung Electronics în trimestrul al doilea s-au încadrat în aşteptările pieţei, la 57.500 miliarde woni, circa 51,7 miliarde dolari. Samsung controlează aproape o treime din piaţa smartphone-urilor, urmată de Apple şi, la mare distanţă, de producătorii chinezi. Preţul mediu al smartphone-urilor comercializate a scăzut cu 16% de la începutul anului trecut, de la 450 dolari la 375 dolari.

Între timp, cota de piaţă a Apple după vânzările de smartphone-uri la nivel global a scăzut în trimestrul al doilea la 13,6%, cel mai redus nivel din ultimii trei ani, faţă de 16,6% în perioada corespunzătoare a anului trecut, pe fondul creşterii în popularitate a mărcilor chineze cu preţuri mai mici. Apple a livrat 31,2 milioane de smartphone-uri în trimestrul al doilea, în timp ce Samsung s-a menţinut lider de piaţă cu 76 milioane de unităţi livrate şi o cotă de 33,1%. Principalii câştigători în defavoarea Apple au fost producătorii chinezi Huawei şi ZTE, dar şi grupul sud-coreean LG. LG a urcat chiar pe locul al treilea, cu o cotă de piaţă de 5,3%, urmat de ZTE cu 5% şi Huawei cu 4,8.

CEL MAI MARE PRODUCĂTOR AUTO Într-o statistică diferită, General Motors (GM) a preluat poziţia de cel mai mare producător auto la nivel mondial, subliniind revenirea industriei americane după măsurile ample de restructurare din ultimii ani. Astfel, GM a vândut în trimestrul al doilea 2,49 milioane de automobile, urmat de Toyota, cu 2,48 milioane unităţi, şi Volkswagen, cu 2,39 milioane. GM şi Ford Motor Co. au anunţat în ultimele zile rezultate financiare peste aşteptările pieţei pentru trimestrul al doilea, în timp ce Toyota a raportat vânzări în scădere, reflectând reducerea cererii din Japonia. În prima jumătate a anului, Toyota a reuşit să-şi conserve poziţia de lider, cu 4,91 milioane autovehicule comercializate, urmată de GM cu 4,85 milioane şi Volkswagen cu 4,7 milioane. Toyota estimează pentru 2013 vânzări de aproape zece milioane unităţi, prag care nu a fost depăşit niciodată de vreun producător auto. Constructorii auto japonezi beneficiază de deprecierea puternică a yenului din ultimele luni, care sprijină exporturile. Analiştii estimează că profitul Toyota a crescut cu 48% în trimestrul al doilea, la cel mai ridicat nivel din ultimii cinci ani.

Taguri articol


12