Sancţiuni pentru nedeclararea construcţiilor noi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Sancţiuni pentru nedeclararea construcţiilor noi

Politică 20 Iulie 2006 / 00:00 2500 accesări

Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa din cadrul Consiliului Local al Municipiului Constanţa reaminteşte contribuabililor faptul că, în conformitate cu prevederile Codului Fiscal, orice persoană fizică sau juridică care contruieşte, extinde, îmbunătăţeşte sau demolează o clădire are obligaţia să se prezinte, în termen de 30 de zile, la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale de care aparţine pentru a declara bunul dobîndit sau modificarea suprafeţei construite. Pentru înscrierea pe rolul fiscal a unei clădiri dobîndite de către o persoană fizică este necesar depunerea unei declaraţii însoţită de actul de dobîndire a proprietăţii clădirii, planurile cadastrale şi cărţile de identitate ale proprietarilor. În cazul persoanelor juridice se vor depune, ataşate la declaraţie, certificatul de înmatriculare al societăţii, actul de dobîndire a proprietăţii şi planurile cadastrale. În plus, pentru înscrierea pe rolul fiscal al unei noi costrucţii aflate în posesia unor persoane fizice, acestea trebuie să depună, la compartimentul de specialitate, autorizaţia de construcţie, procesul verbal de recepţie finală, nota de regularizare emisă de Primăria Municipiului Constanţa, memoriu justificativ, planuri cadastrale, certificat de urbanism şi cărţile de identitate ale proprietarilor. “Persoanele juridice vor ataşa declaraţiei, în cazul unei noi construcţii, balanţa de verificare a societăţii, aferentă lunii în care a intervenit modificarea, procesul verbal de recepţie finală şi nota de regularizare emisă de Primăria Constanţa. În cazul nedeclarării sau declarării peste termenul legal se sancţionează cu o amendă de la 60 la 340 lei pentru persoanele fizice şi de la 230 la 1.360 lei în cazul persoanelor juridice“, a declarat directorul executiv al Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa, Virginia Ştefănică.

În altă ordine de idei, scoaterea din evidenţa fiscală a unui mijloc de transport se efectuează în conformitate cu art. 264 din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, în baza unei declaraţii la care se anexează actul de înstrăinare (factura sau contractul de vînzare-cumpărare) sau certificatul de radiere emis de Poliţie. În plus, Serviciul Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa precizează că mijloacele de transport nu pot fi scoase din evidenţa fiscală pe baza radierilor la cerere emise de Poliţia Municipiului Constanţa, taxa auto fiind datorată pentru deţinerea în proprietate a bunului respectiv şi nu pentru circulaţia pe drumurile publice. “Pentru a nu exista confuzii între procedura de radiere din circulaţie a unui mijloc de transport şi scoaterea acestuia din evidenţa fiscală precizăm că mijloacele de transport nu se pot scoate din evidenţa fiscală pentru perioada în care acestea se află în reparaţii sau nu sînt utilizate din oricare alt motiv. Pentru mijloacele de transport pentru care contribuabilul nu poate face dovada existenţei fizice scăderea de la plata taxei se face prin prezentarea unui document din care să reiasă că mijlocul de transport a fost dezmembrat. Termenul scadent pentru declarare este de 30 de zile de la data înstrăinării, această obligaţie revenind în sarcina fostului proprietar. Nedeclararea sau declararea înstrăinării ori a schimbării domiciliului din actul de identitate, peste termenul legal se sancţionează cu amendă de la 60 la 340 lei“, a adăugat Virginia Ştefănică.



12