“Şantaj olandez pentru intrarea în Schengen”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Avertisment PSD

“Şantaj olandez pentru intrarea în Schengen”

Eveniment 12 Ianuarie 2012 / 00:00 764 accesări

Senatorul PSD Marius Bota a declarat că oficialităţile olandeze ar şantaja România cu refuzul acceptării în spaţiul Schengen. “Olanda şantajează România cu intrarea în Schengen pentru a obţine mai repede şi în condiţii foarte avantajoase managementul privat asupra Portului Constanţa şi, practic, controlul fluxului de mărfuri pentru Europa şi menţinerea Portului Constanţa într-o zonă mediocră din punct de vedere al volumului mărfurilor şi al cifrei de afaceri”, a declarat Marius Bota. Ambasada Olandei a respins orice legătură între Schengen şi interesul pentru portul Constanţa. “Nu există nicio legătură între aderarea României la Schengen şi orice posibilă colaborare în ceea ce priveşte portul Constanţa. Este vorba despre întărirea progreselor în sistemul juridic înregistrate de România, astfel încât procesul să fie ireversibil şi de lungă durată. Olanda continuă să susţină că este în interesul integrităţii sistemului Schengen să ne putem baza pe sistemele juridice ale tuturor ţărilor”, a precizat Ambasada Olandei prin intermediul unui comuncat de presă. Directorul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC) SA, Aurelian Popa, a declarat că până în prezent nu s-a pus problema unui management privat la APMC. “Acordul de colaborare cu Portul Rotterdam nu presupune niciun fel de obligaţie. Este un acord pur comercial, care nu are nicio condiţionare şi niciun aspect politic. Au fost la Ministerul Transporturilor câteva discuţii privind managementul privat însă, până în prezent, nu am primit nicio comunicare în acest sens”, a declarat Aurelian Popa. De cealaltă parte, senatorul PSD susţine că, în 2011, prin semnarea protocolului între administraţiile Portului Rotterdam şi Constanţa, “document la parafarea căruia a fost prezentă însăşi ministrul Anca Boagiu, s-a făcut deja cel mai mare rău, în sensul că, prin respectivul document, România se angajează, practic, să predea managementul strategic asupra Portului Constanţa în mâna olandezilor”. “Acest lucru, făcut pe şest, este inadmisibil şi ar fi trebuit discutat în CSAT. Prin urmare, Departamentul de transporturi din cadrul PSD cere publicarea oficială a documentului semnat în Olanda, iar preşedintelui României, discutarea acestui memorandum în CSAT, precum şi analizarea oportunităţii unui asemenea acord”, mai spune Bota.



12