Săptămâna mobilităţii europene este o campanie anuală privind mobilitatea urbană alternativă, sprijinită de Comisia Europeană. Specialiști ai Direcției de Sănătate Publică (DSPJ) Constanța informează că fiecare călătorie este diferită, dar de prea multe ori ne bazăm pe același mod de transport, indiferent dacă este cel mai potrivit pentru atingerea scopului. S-ar putea ca instinctiv să ne urcăm în mașina noastră, chiar dacă bicicleta sau transportul public poate fi o alegere mai eficientă. Sloganul ales pentru campanie este: „Mobilitate inteligentă. Economie puternică”, iar scopul este: promovarea formelor alternative de transport ecologic și de a sublinia faptul că mobilitatea sporeşte în mod clar calitatea vieţii în oraşe, ajutând la reducerea poluării aerului, a poluării fonice, a accidentelor şi la reducerea numărului persoanelor obeze; renunţând pentru o săptămână sau numai pentru o zi la maşina personală, se aduc beneficii imense atât mediului, cât şi sănătăţii personale.
OBIECTIVELE CAMPANIEI
Pentru a deveni o economie care consumă puţină energie şi poluează puţin, UE a adoptat o serie de obiective ambiţioase referitoare la climă şi energie pentru a fi atinse până în anul 2020. Acestea includ: reducerea cu 20% a emisiilor de gaze cu efect de seră; creşterea cu 20% a eficienţei energetice; o cotă de 20% din consumul total de energie să fie energii regenerabile; conştientizarea publicului cu privire la necesitatea de a acţiona împotriva poluării cauzate de creşterea traficului în mediul urban. Acțiunile campaniei sunt orientate spre informarea populaţiei, care este încurajată să înţeleagă de ce rolul mişcării şi cel al sportului sunt atât de importante pentru bunăstarea fizică şi mentală a cetăţenilor. Campania stimulează oamenii să participe la creşterea calităţii vieţii lor, potrivit DSPJ Constanța.