Cu toții suntem șocați și indignați când auzim la „știrile de la ora 5” despre nenorocirile de care sunt capabili infractorii sau, pur și simplu, despre întâmplările nefericite prin care trec oameni ca noi. Multe dintre aceste întâmplări nefericite ar putea fi evitate, cu puțin mai multă informare. Acționând în acest spirit, Inspectoratul de Poliție Județean Constanța a demarat, în premieră, campania „Săptămâna Prevenirii Criminalității”, ce se desfășoară în perioada 21 - 25 mai. Aceasta se desfășoară la nivel național și se adresează atât tinerilor, cât și vârstnicilor. „Este prima ediție a Săptămânii de Prevenire a Criminalității. Obiectivul nostru este acela de a sensibiliza cetățenii cu privire la necesitatea adoptării măsurilor de autoprotecție și consecințele infracțiunilor”, a declarat șeful Biroului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul IPJ Constanța, cms. de poliție Cătălina Popa.
ÎN FIECARE ZI, O ALTĂ TEMĂ
Campania abordează, în fiecare zi, o altă tematică legată de prevenirea infracționalității. Ziua de luni, 21 mai, este dedicată prevenirii delincvenței juvenile, discutându-se despre răspunderea penală și contravențională a minorilor. „Din experiența noastră și prezentările anterioare, am constatat, fără a face reproșuri, că elevii au foarte puține noțiuni juridice, așa că venim în sprijinul lor cu informații, astfel încât să îi ajutăm să conștientizeze ce înseamnă răspunderea penală și contravențională, urmările faptelor pe care le pot comite”, a adăugat cms. de poliție Cătălina Popa. În 22 mai se desfășoară activități cu tema prevenirii victimizării minorilor, dezbaterile axându-se pe noțiunile de bulling, cyberbulling, abuzuri sexuale și consum de droguri. Data de 23 mai este dedicată prevenirii infracțiunilor contra patrimoniului, fiind vizate persoanele vârsta a treia, care sunt mai predispuse să cadă victime faptelor de acest tip. În 24 mai au loc activități legate de prevenirea violenței în familie. Ultima zi a campaniei, 25 mai, este dedicată siguranței rutiere, vizați fiind conducătorii auto și elevii școlilor de șoferi. Activitățile din cele cinci zile ale campaniei constau în prezentări în școli și licee, activități în cluburile de pensionari, întâlniri cu reprezentanții asociațiilor de proprietari și locatari, precum și întâlniri cu elevii școlilor de șoferi.