Șapte din zece români din mediul urban și cu acces la internet așteaptă campaniile de reduceri de Black Friday și Crăciun pentru a achiziționa diverse produse, arată un studiu al GPeC şi Eureka Insights. Ei intenționează să cheltuiască cel mai mult pe produsele din gama IT&C, adică pe laptopuri, telefoane și tablete (1.472 lei), TV / audio-video / foto (1.393 lei), electrocasnice (986 lei), PC-uri, periferice și software (628 lei). Vacanțele și călătoriile reprezintă cea de a doua categorie importantă pentru care românii sunt dispuși să cheltuiască aproximativ 1.460 lei în perioada următoare. Urmează produsele din categoria auto & moto, incluzând polițele RCA (606 lei), produsele din categoria home & deco (548 lei), dar și articolele de vestimentație (541 lei), cardurile cadou (454 lei), jocurile electronice și produsele pentru gaming (373 lei) și cosmeticele (294 lei). De asemenea, românii vor cheltui, în medie, 273 lei pentru jucării și produse destinate copiilor sau bebelușilor, iar pentru produsele din categoria cărți, birotică și cadouri, bugetul mediu este de 251 lei. Pe ultimul loc în clasament se află produsele pentru adulți, românii fiind dispuși să cheltuiască doar 125 lei. În medie, fiecare respondent care a declarat că intenționează să cumpere online are în vedere opt magazine diferite, pe care le urmărește pentru a face achiziții.