Schimburile interculturale între elevii constănțeni și cei din țări ale Europei nu mai reprezintă o noutate în sistemul educațional. Proiectele culturale și educaționale care trec granițele țării noastre îi stimulează atât pe elevii noștri în găsirea de soluții noi sau de în dezvoltarea lor personală prin schimburi culturale și stabilirea de noi prietenii. Așa se face că elevii de la Școala Gimnazială Grigore Moisil din Năvodari, județul Constanța au participat la implementarea activităților unui proiect Erasmus + care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP). Este vorba de un parteneriat strategic între școli în domeniul educației, formării și tineretului cu parteneri din Belgia, Italia și România, care este coordonatorul European. Partenerii sunt: școala Stedelijke Humaniora, din Dilsen, Belgia și Istituto Statale Istruzione Secondaria Superiore "M. Del Giudice", din Rodi Garganico, Italia.
Potrivit coordonatorului de proiect, prof. Adriana David, obiectivul proiectului este promovarea educației non-formale și schimbul de bune practici între școlile partenere, cât și stimularea dezvoltării personale a participanților, provenind și din grupuri sociale dezavantajate, prin experiențe interculturale și lucrul în echipe mixte internaționale. În perioada 16.04.2018- 20.04.2018, șapte elevi de la școala gimnazială, însoțiți de profesori, au participat la prima mobilitate transnațională cu elevi, desfășurată la Istituto Statale Istruzione Secondaria Superiore "M. Del Giudice" din localitatea Rodi Garganico, Italia. Aceasta a fost o mobilitate mixtă a elevilor care a combinat perioada de cinci zile de mobilitate fizică cu o perioadă de mobilitate virtuală. „Elevii noștri, împreună cu elevii școlilor partenere din Belgia și Italia au participat la implementarea activităților proiectului în vederea atingerii obiectivelor lui. Astfel elevii au participat la exerciții de spargere a gheții, reușind să se cunoască și să se împrietenească mult mai rapid. De asemenea, au format echipe mixte de lucru, care au realizat cele trei capitole comune ale broșurii ”Ghid de călătorie”, respectiv Țara mea de origine, Orașul meu - lucruri de făcut, Școala și sistemul meu școlar”, a precizat coordonatorul proiectului.
„Cunoașterea unui alt sistem de educație, învățarea și schimbul de bune practici într-o echipă europeană le va asigura și pe viitor o pregătire mai bună pentru viață și le va permite elevilor să-și dezvolte noi competențe și atitudini menite să le asigure creșterea încrederii în propriile forțe, dezvoltarea interesului și a motivației pentru propria instruire. Se vine astfel în întâmpinarea nevoilor comunității școlare aflate în permanentă schimbare, pentru prevenirea şi limitarea unor situaţii de dificultate ori vulnerabilitate, care pot duce la marginalizare sau excludere social”, este de părere prof. Adriana David.