Şapte oferte pentru construirea şoselei de centură a Constanţei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Şapte oferte pentru construirea şoselei de centură a Constanţei

Social 28 Martie 2008 / 00:00 1801 accesări

Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa, Jean-Paul Tucan, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că 21 de firme şi consorţii străine din Italia, Grecia, Spania, Franţa şi Portugalia au depus şapte oferte, care sînt precalificate pentru lucrările de construire a şoselei de centură din municipiul Constanţa, proiect care poate fi demarat în luna mai. Directorul DRDP a declarat că şoseaua de centură a Constanţei va fi o prelungire a autostrăzii A2, iar procedurile sînt mult mai avansate în comparaţie cu cele pentru Autostrada Cernavodă - Constanţa. Tucan a precizat că investiţiile pentru construirea şoselei de centură sînt estimate la 120 - 150 de milioane de euro, fonduri care provin de la BERD. Directorul DRDP a precizat că deschiderea ofertelor va avea loc pe 25 aprilie, cînd va fi anunţată şi compania cîştigătoare. “Traseul Centurii pleacă de la Ovidiu, peste Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari, ocoleşte oraşul Constanţa pe la vest, traversează DN 39 în dreptul podului Agigea şi ajunge la căpătul sudic al Portului Constanţa”, a spus Tucan. El a precizat că lucrarea este complexă, urmînd să aibă două pasaje peste calea ferată, 25 de poduri şi pasaje, un centru de întreţinere şi două spaţii de parcare. Centura va avea o lungime de 22 de kilometri şi cîte două benzi de circulaţie pe fiecare sens. “Vor fi cinci noduri rutiere, cinci locuri în care autovehiculele pot intra sau ieşi de pe centură. Unul va fi situat la intersecţia cu DN 2A, în Ovidiu, altul la intersecţia cu DC 89 Poiana - Ovidiu, cel de-al treilea la intersecţia cu DN 3, al patrulea, la intersecţia cu Autostrada Constanţa - Cernavodă, iar ultimul, la intersecţia cu DN 39”, a precizat Tucan, care a adăugat că, pînă în prezent, au fost identificaţi aprox. 80% dintre propietarii de terenuri pe unde va trece şoseaua de centură. De asemenea, Tucan a subliniat că lucrările de amenajare a carosabilului vor ţine cont şi de cele 27 de situri arheologice. În ceea ce priveşte construirea Autostrăzii Cernavodă - Constanţa, Tucan a afirmat că aceasta va fi construită în două etape de către doi constructori. Tot în cadrul conferinţei de presă de la sediul DRDP Constanţa, directorul Direcţiei de Întreţinere şi Administrare din cadrul Companiei Naţionale Autoritatea Naţională de Drumuri din România (CNANDR), Florin Dascălu, a declarat că, din acest an, întreaga reţea de drumuri naţionale va fi întreţinută de firme care vor încheia contracte pe o perioadă de patru ani cu CNANDR. Dascălu a precizat că licitaţiile vor fi organizate pe 21 aprilie, la nivelul regionalelor din toată ţara, firmele cîştigătoare ocupîndu-se de întreţinerea curentă a drumurilor naţionale, nu şi de efectuarea lucrărilor de reabilitare. “Se vor ocupa de întreţinerea părţii carosabile, de plombări, igienizare, curăţarea şanţurilor, rigolelor, tăierea vegetaţiei şi deszăpezire”, a spus reprezentantul CNADNR. El a menţionat că întreţinerea unui kilometru de drum naţional costă, în medie, 30.000 de euro pe an. Florin Dascălu a precizat că decizia de a concesiona întreţinerea drumurilor pe patru ani a venit în urma unui deficit de buget, personal şi de utilaje. Tucan a menţionat că inclusiv întreţinerea Autostrăzii A2 va fi scoasă la licitaţie, DRDP Constanţa păstrîndu-şi doar dreptul de a executa intervenţii rapide.

Taguri articol


12