ÎNTÂRZIERI Construcția noului pod de la Agigea, care face legătura între Autostrada A4 și Portul Constanța Sud - Agigea, a stârnit o serie de nemulțumiri de-a lungul timpului. Întârzierile nepermise ale lucrărilor au pus la încercare răbdarea șoferilor de tir, care au stat la cozi interminabile pentru a descărca marfa în port. Mai mult decât atât, construcția greoaie încurcă și planurile de reparație a podului vechi de la Agigea, în condițiile în care se discută despre închiderea completă a podului vechi și devierea traficului către cel nou.
VERIFICĂRI Prezent pe litoral, premierul Victor Ponta, însoțit de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, și de alți oficiali ai autorităților centrale și locale, a făcut o scurtă vizită a obiectivului. Încă de când a ajuns, Ponta i-a certat pe reprezentanții firmei contractoare pentru că nu s-au ținut de promisiune. „Când terminați cu podul ăsta? Ați promis că e gata în august, suntem în august, când e gata podul?”, i-a muștruluit premierul pe constructori. Responsabilii s-au scuzat, spunând că vremea capricioasă nu le-a permis să-și respecte promisiunile. Reamintim că, în primăvară, constructorii ne asigurau că se va putea circula pe pod începând cu luna august. Ulterior, ei au amânat termenul de finalizare a proiectului la 31 octombrie.
IMPORTANȚĂ STRATEGICĂ Șeful Executivului s-a declarat direct interesat de situația noului pod de la Agigea, pentru că, odată finalizat, acesta va reprezenta o alternativă de legătură între nordul și sudul litoralului. „Acum un an ne-am asumat riscul să nu închidem podul vechi, în speranţa că acesta va fi gata anul ăsta. Când îl punem în funcţiune pe cel nou, vom avea o legătură de rezervă între Constanţa şi sudul judeţului. Nu vom depinde doar de podul vechi, făcut cu mai bine de 30 - 40 de ani în urmă”, a declarat Ponta în timpul verificărilor. Noul pod rutier a fost gândit, inițial, pentru a prelua autovehiculele de tonaj mare care se deplasează spre Portul Constanța Sud - Agigea. Între timp, după cum a punctat și premierul, obiectivul a devenit și mai important, în cazul în care podul vechi va fi închis, pentru a se lucra la structura de rezistență. Lucrările de construcție la noul pod de la Agigea au început, prima dată, în 2010. Pentru că, ulterior, a fost găsită altă soluție de proiectare, lucrările au stagnat mai bine de un an și au fost reluate, într-un final, la sfârșitul lui 2012.
DRUM DE LEGĂTURĂ În timpul vizitei sale, Ponta a adus în discuție și situația drumului comunal din Agigea, care face legătura între DN 39 (Constanța - Mangalia) și pod. Premierul a spus că drumul de patru kilometri va fi preluat de Compania Națională de Administrare a Drumurilor Naționale din România (CNADNR), care urmează să se ocupe de reabilitarea lui. „Vom transfera la CNADNR bucata de drum de patru kilometri care trebuie asfaltată, o facem şi apoi o dăm înapoi Consiliului Local Agigea. Important este să existe şi pod, şi drum, că nu se poate una fără alta”, a spus primul-ministru. În acest caz, reprezentanții CNADNR au promis că drumul va fi gata până în vara anului viitor.