Sărăcia, principala cauză a abandonului şcolar la sate

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Sărăcia, principala cauză a abandonului şcolar la sate

Social 24 Ianuarie 2008 / 00:00 575 accesări

Muncile agricole şi sărăcia sînt priorităţile elevilor din mediul rural. Aceasta este concluzia World Vision România, care a prezentat, ieri, o analiză realizată de propriii specialişti. Din cercetarea World Vision rezultă că principala cauză a abandonului şcolar la vîrsta liceului este sărăcia, cele mai multe cazuri înregistrîndu-se în mediul rural. „Peste un sfert din populaţia tînără din mediul rural a renunţat la şcoală. Adesea, copiii sînt încurajaţi de părinţi să renunţe, chiar înainte de a termina învăţămîntul obligatoriu, în favoarea muncii agricole - singurul lor mod de existenţă. Pentru familiile sărace, a lucra ca zilier este principalul mijloc de supravieţuire, adesea copiii însoţind părinţii în aceste activităţi, în defavoarea şcolii. Pe de altă parte, în lunile de iarnă, în condiţiile lipsei sursei de subzistenţă (agricultura), şcolile se confruntă cu un absenteism crescut cauzat de lipsa hranei sau îmbrăcămintei necesare”, se arată în analiza organizaţiei neguvernamentale. Potrivit studiului asupra sărăciei, realizat de World Vision la sfîrşitul anului 2006, în România exista cel mai ridicat procent de populaţie rurală dintre ţările Europei Centrale şi de Est: aprox. 45% din populaţie trăia în mediul rural, pe o suprafaţă de 89% din teritoriul ţării. „Zonele cu risc ridicat de excludere de la educaţie din cauza sărăciei sînt cele rurale din judeţele Teleorman, Giurgiu, Călăraşi şi Ialomiţa (în regiunea de Sud), Botoşani, Iaşi, Vaslui (în regiunea de NE) şi Vrancea, Buzău, Brăila, Galaţi (în regiunea de SE). În aceste regiuni, peste 30% din populaţia de 15 ani nu a absolvit nicio şcoală sau a absolvit doar şcoala primară”, potrivit raportului. Analiza World Vision România privind posibilitatea copiilor din mediul rural de a accede la învăţămîntul liceal a fost realizată pe baza studiilor şi cercetărilor efectuate de către autorităţile statului în legătură cu starea învăţămîntului din România. Analiza organizaţiei cuprinde şi datele Raportului Comisiei Prezidenţiale pentru Analiza şi Elaborarea Politicilor din Domeniile Educaţiei şi Cercetării, realizat în iulie 2007, potrivit cărora doar 24,54% dintre elevii din mediul rural au urmat, anul trecut, liceul, comparativ cu 36,8% în 2005.



Ştiri recomandate

12