Autorităţile federale din Statele Unite au dispus, miercuri seară, inculparea a şase angajaţi ai companiei auto Volkswagen, inclusiv a fostului director responsabil de mediu Oliver Schmidt, în investigaţia privind instalarea softului pentru testele poluante, relatează site-ul agenţiei Reuters.
Inculparea a fost anunţată de Tribunalul federal Detroit, care, potrivit unor documente judiciare, acuză grupul auto Volkswagen de înşelarea autorităţilor de reglementare şi a clienţilor, precum şi de distrugerea unor probe.
Cele şase persoane inculpate sunt foşti sau actuali membri ai conducerii sau alţi angajaţi Volkswagen, printre ei figurând Oliver Schmidt, fost director VW responsabil de mediu şi şef al sediului de inginerie din Michigan.
În paralel, Consiliul de Administraţie al Volkswagen a aprobat miercuri seară planul privind plata unor penalităţi de 4,3 miliarde de dolari (4,0 miliarde euro) pentru soluţionarea litigiului cu Administraţia Statelor Unite.
Conform Tribunalului federal din Detroit, VW va achita o amendă civilă de 1,5 miliarde de dolari şi o amendă penală de 2,8 miliarde de dolari. Producătorul auto german risca penalităţi mai mari dacă nu ar fi acceptat planul estimat la 11 miliarde de dolari (10,3 miliarde euro) pentru remedierea defecţiunilor la maşinile afectate de scandalul emisiilor poluante.
Grupul auto german a trebuit să achite daune de aproape 15 miliarde de dolari în Statele Unite ale Americii pentru instalarea la motoare diesel a unui soft pentru manipularea emisiilor poluante. În septembrie 2015, Volkswagen a anunţat că circa 11 milioane de autovehicule ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german a instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul era programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situatiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon.