Marina nigeriană a reţinut nava ST Vanessa, aparţinând unei societăţi belgiene - care avea şi şase marinari români la bord - pe motiv că sustrăgea ţiţei. Potrivit nigerienilor, membrii echipajului s-au opus arestării şi au încercat să fugă, dar după o urmărire de circa trei ore, nava a fost obligată să ancoreze la Brass, iar ulterior a fost escortată către Bonny. Cei 15 marinari aflaţi la bordul petrolierului ST Vanessa au fost arestaţi, luni, de comandamentul Marinei nigeriene şi aduşi din Bonny (statul Rivers), la Yenagoa (statul Bayelsa). Amiralul Johnson Olutoyin a declarat că, potrivit investigaţiilor, nava a plecat din Portul Lome la 5 iunie şi a ajuns în zona Akassa din Bayelsa, la 12 iunie.
DECLARAŢII CONTRADICTORII Potrivit liderului Sindicatului Liber al Navigatorilor şi reprezentant al Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) România, Adrian Mihălcioiu, tancul petrolier intrase în port pentru încărcare, într-o zonă fără protecţie guvernamentală. „Nu se pune problema ca cei şase ofiţeri şi restul echipajului să fugă. Nu aveau cum. Marinarii nu sunt arestaţi. Ei se află pe navă şi se aşteaptă clarificarea situaţiei. Petrolierul aparţine ST Management Shipping, din Belgia, iar marinarii nu sunt membri de sindicat. În cazul acesta au intervenit guvernele României, Franţei şi Belgiei. Noi nu putem interveni, dar urmărim îndeaproape tot ceea ce se întâmplă”, a precizat Adrian Mihălcioiu. El a subliniat că zona în care se află acum ofiţerii români este destul de periculoasă pentru că nu beneficiază de protecţie guvernamentală, iar marinarii care trec prin astfel de spaţii ar trebui plătiţi dublu. „Am avut un caz, în aceeaşi zonă, cu o navă reţinută. Doi marinari români au fost coborâţi de pe navă, iar restul echipajului a reuşit să fugă. Cei doi au stat închişi în nişte temniţe subterane timp de cinci luni. Scoaterea lor de acolo a fost o operaţiune extrem de grea şi am mobilizat toate autorităţile în domeniu”, a afirmat Mihălcioiu.