Sate constănțene, băgate cu arcanul în epoca digitală

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Sate constănțene, băgate cu arcanul în epoca digitală

Administrație 20 Aprilie 2018 / 17:46 903 accesări

Pentru o parte din populația rurală a România educația digitală nu există. Oamenii de la sat au cu totul alte probleme existențiale, așa că pot trăi bine mersi și fără tabletă, laptop sau videoproiector. Dar iată că un proiect al unei Fundații de telefonie mobilă și nu numai, insistă să aducă era digitală și la sat. Așa se face că Digitaliada este prezentă, potrivit unui comunicat de presă, în mai bine de jumătate din județele României, în 30 de școli de la sat. 3.400 de elevi din mediul rural învață Matematică și TIC în laboratoarele dotate cu 826 tablete, 31 de laptopuri, 28 de videoproiectoare și ecrane de proiecție.

Pentru județele în care nu există încă educație digitală modernă în școlile gimnaziale de la sate - Giurgiu, Teleorman, Dolj, Vâlcea, Gorj, Caraș-Severin, Arad, Alba, Sălaj, Satu Mare, Maramureș, Botoșani, Harghita, Covasna, Tulcea, Constanța, Ialomița, dar și pentru celelalte, Fundația Orange lansează concursul de selecție, prin care adaugă în această toamnă încă 10 școli în ediția a treia a proiectului Digitaliada. Înscrierea în concurs se face în perioada 26 martie – 27 aprilie, iar condițiile de ȋnscriere a școlilor, metodologia de completare a aplicației și anexele sunt detaliate pe www.digitaliada.ro.

Cele 10 școli ce vor fi selectate vor beneficia de laboratoare digitale complet dotate, profesorii implicați în proiect vor participa la sesiuni de formare, iar școala va primi echipamente IT, un pachet complet de aplicații, materiale digitale și planuri de lecții pentru a susține învățarea disciplinelor matematică și TIC, cu ajutorul tehnologiilor digitale. Toate laboratoarele Digitaliada sunt dotate cu tablete pentru ca fiecare elev să poată lucra individual în timpul orei, un laptop pentru profesor și videoproiector pentru clasă.

Digitaliada este un program de educație digitală care își propune încurajarea folosirii tehnologiei pentru îmbunătățirea performanței școlare a elevilor. La nivel rural, se încurajează învățarea prin metode digitale interactive a matematicii și TIC-ului pentru elevii claselor V-VIII.



12