Consiliul Local Constanța a adoptat, în ultima ședință din acest an, regulamentul de desfășurare a activităților comerciale și a serviciilor de piață din municipiu. Pentru a veni în sprijinul agenților economici, autoritățile locale au simplificat procedurile de autorizare, prin diminuarea numărului de documente ce trebuie depuse. Pentru obținerea autorizației de funcționare în cazul unităților de alimentație publică a fost diminuat numărul documentelor de la 16 la 7. pentru obținerea avizului program de funcționare, din 15 documente au fost eliminate 7. Pentru obținerea autorizației de funcționare pentru structuri de primire turistice de tip Complex hotelier, din 16 documente au fost eliminate 9. Pentru obținerea autorizației de funcționare în cazul activităților recreative și distractive, din 15 documente au fost eliminate 8, iar pentru vizarea anuală a tuturor actelor administrative, numărul de cdocumente necesare s-a redus de la 4 la 2. Nu se vor mai solicita operatorilor economici documente care se pot obține prin consultarea bazei de date a Registrului Comerțului, a Primăriei Constanța și în ceea ce privește Serviciul Public de Impozite și Taxe. Dacă în urma verificării bazelor de date nu se regăsesc aceste documente, operatorul economic are obligația prezentării altor documente ca dovadă a deținerii legale a bunului imobil. O altă facilitate care vine în sprijinul operatorilor economici constă în posibilitatea ca, la depunerea documentației în vederea vizării autorizației de funcționare pentru desfășurarea activității de alimentație publică, să solicite și depunerea documentației necesare pentru obținerea autorizației de funcționare pentru desfășurarea de activități economice cu caracter temporar în zone publice. Nu în ultimul rând, în vederea fluidizării relațiilor dintre operatorii economici și autoritatea publică locală, s-a introdus posibilitatea depunerii documentațiilor online sau prin e-mail, pentru autorizarea, respectiv vizarea actelor administrative.