Constructorul japonez Toyota depășește Volkswagen în topul celor mai tari branduri din lume, beneficiind din plin de scandalul Dieselgate care afectează acum compania germană. În clasamentul realizat de firma de consultanță Interbrand, Toyota a urcat pe 6, fiind urmată de BMW (11) și Mercedes-Benz (12). Volkswagen a coborât pe 35. În primele șase luni ale anului, nemții îi devansaseră la limită pe niponi, vânzând 5,04 milioane de vehicule, ușor peste cele 5,02 milioane ale Toyota. Între timp, VW a recunoscut că 11 milioane de mașini din întreaga lume (opt milioane doar în UE) au fost echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Noul director al companiei, Matthias Mueller, a avertizat marți angajaţii că toate investiţiile planificate vor fi revizuite, iar schimbările din companie vor fi dureroase. Este primul semn că producătorul auto german ar putea desfiinţa locuri de muncă. În urma scandalului Dieselgate, capitalizarea de piaţă a VW a scăzut cu peste o treime, iar directorul general Martin Winterkorn şi-a dat demisia. Totodată, agențiile de evaluare financiară Moody's, S&P și Fitch au revizuit în scădere perspectiva ratingului companiei, ceea ce înseamnă că există riscul retrogradării Volkswagen. Revenind la topul celor mai valoroase branduri din lume, Apple și Google au luat (din nou) aurul și argintul. Valoarea Apple a crescut cu 43% în ultimul an, până la 170,28 miliarde dolari, în timp ce Google a fost evaluată la 120,31 miliarde dolari, în urcare cu 12% față de anul precedent.
Citește și:
Pușculița Volkswagen, în pericol