Scandal la Asociaţia de Proprietari blocul E

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Acuzaţii grave

Scandal la Asociaţia de Proprietari blocul E

Social 20 Februarie 2012 / 00:00 3579 accesări

Se întâmplă de multe ori ca listele de întreţinere să creeze neînţelegeri între proprietarii dintr-un imobil şi reprezentanţii asociaţiei de proprietari, care sunt suspectaţi, în multe cazuri, de încărcarea facturilor. O astfel de situaţie se întâlneşte şi la nivelul Asociaţiei de Proprietari (AP) Blocul E, de pe strada Bradului, din cartierul constănţean Palas. Mai mulţi locatari îi acuză pe preşedintele, casierul şi administratorul asociaţiei că „umblă” la listele de întreţinere. „Începând din 2006 şi până anul trecut, în iunie, administratorul asociaţiei era Maria Asciu, în timp ce preşedinte era soţul ei, Laurenţiu Asciu. În urma unor sesizări trimise la Serviciul de Sprijinire şi Îndrumare a Asociaţiilor de Proprietari din cadrul Primăriei Constanţa am aflat că Maria Asciu nu avea dreptul de a ocupa funcţia de administrator, având doar opt clase”, povesteşte unul dintre locatarii care suspectează că plăteşte mai mult decât consumă. La rândul său, şeful Serviciului de Sprijinire şi Îndrumare a Asociaţiilor de Proprietari, Gabriela Teşuleanu, a declarat: „Pentru că administratorul asociaţiei, Maria Asciu, nu deţinea atestat, conducerea AP a fost amendată cu 500 de lei. Pentru a putea obţine atestatul, solicitantul trebuie să fie absolvent de studii medii, cel puţin, condiţie pe care Maria Asciu nu o îndeplinea. E adevărat că urmase o serie de cursuri de specialitate, dar acestea nu sunt suficiente, fără atestat neputând fi ocupată funcţia de administrator potrivit legii.” Locatarul a adăugat că, după acest episod, preşedintele asociaţiei a încheiat o convenţie cu Marcel Florea, care a devenit noul administrator, în timp ce Maria Asciu a preluat funcţia de casier. „Convenţia a fost semnată pe 23 mai, însă se cunoaşte că data a fost modificată, el preluând funcţia abia pe 23 iunie. Mai mult, în document se specifică că o copie a fost depusă la Inspectoratul Teritorial de Muncă din judeţul Neamţ şi nu există ştampila asociaţiei pe el. De ce la Neamţ când noi suntem în Constanţa?”, spun locatarii nemulţumiţi.

EXONERAŢI? Potrivit oamenilor care se consideră înşelaţi, conducerea AP a trecut în listele de întreţinere diferite reparaţii despre care locatarii au aflat numai când li s-a cerut să le plătească. De asemenea, a fost o perioadă în care printre cheltuielile asociaţiei se număra şi cotizaţia către Uniunea Asociaţiilor de Proprietari din Constanţa (UAPC). „Sunt cu plata utilităţilor la zi, dar am datorie aproape 500 de lei pentru repararea unor ţevi, reparaţii de care nici măcar nu ştiu când au fost făcute, de cine şi nici la ce ţevi. Dar mi se cer bani. În plus, deşi nu facem parte din UAPC, lucru pe care ni l-au confirmat chiar reprezentanţii UAPC, pe listele de întreţinere era trecută o cotizaţie de 100 de lei lunar către această organizaţie. Asta în condiţiile în care cotizaţia reală, potrivit conducerii UAPC, este de doar 50 de bani pe apartament”, a declarat o altă locatară. De cealaltă parte, reprezentanţii conducerii AP Blocul E neagă acuzaţiile aduse de locatari şi afirmă că cei care se plâng sunt cei care au datorii la plata întreţinerii. „Oricine se uită pe listele de la întreţinere poate observa că în dreptul numelor contestatarilor noştri apar sume restante la plata întreţinerii. Sunt oameni care şi-au pierdut locul de muncă şi nu mai pot plăti sau sunt persoane care consumă băuturi alcoolice mai mult decât ar trebui. Toate acuzaţiile pe care ni le aduc au fost demontate de controlul Serviciului Primăriei şi există şi procese verbale încheiate în acest sens”, a declarat Marcel Florea. Însă, potrivit declaraţiei şefului Serviciului de Sprijinire şi Îndrumare a Asociaţiilor de Proprietari, Gabriela Teşuleanu, la asociaţie nu s-a făcut niciun control de când a fost schimbat administratorul.



12