Un avion american, despre care raportul Parlamentului European privind extrădările excepţionale ale CIA afirmă că ar fi fost implicat într-un incident la Bucureşti în 2004, a aterizat, la începutul lunii octombrie, în Marea Britanie. Avionul Gulfstream a aterizat pe aeroportul internaţional din Birmingham în data de 2 octombrie, fiind întâmpinat, conform declaraţiilor unui membru al personalului aeroportului, de două elicoptere şi membri ai forţelor speciale britanice. Conform înregistrărilor de zbor, aparatul aparţine unei subsidiare a L-3 Communications, o companie de apărare cu sediul în New York, care are contracte cu mai multe departamente ale Guvernului american, inclusiv cu Departamentul pentru Securitate Naţională.
Raportul privind extrădările excepţionale efectuate de CIA elaborat în 2007 de Parlamentul European citează avionul, fără a afirma însă că acesta ar fi fost folosit pentru transportarea suspecţilor de terorism către centre de interogare din străinătate. Conform raportului, aparatul a fost implicat într-un accident la Bucureşti, unde sosise de la baza aeriană Bagram din Afganistan, iar unul dintre pasageri avea asupra sa un pistol şi muniţie. Un angajat al aeroportului din Birmingham a afirmat că un alt avion, un Boeing 757 operat de COMCO, a aterizat la Birmingham pe 1 octombrie, fiind întâmpinat tot de două elicoptere ale SAS. “Au fost văzuţi oameni transferaţi între aparate”, a afirmat sursa citată, sub protecţia anonimatului.
Ministrul britanic al Afacerilor Externe, David Miliband, a recunoscut, în 2008, că două avioane folosite de CIA au aterizat pe teritoriul Marii Britanii în 2002, realimentând la Diego Garcia, în Oceanul Indian. Conform raportului Parlamentului European, aparatul a fost implicat, la 6 decembrie 2004, într-un accident în timpul zborului de la Bagram către Bucureşti. Deşi la bordul avionului se aflau probabil şapte pasageri, niciuna dintre persoanele implicate în ancheta din România nu a stabilit ce s-a petrecut cu ei, aceştia părăsind locul accidentului înainte de sosirea anchetatorilor. Surse din Ministerul britanic al Apărării au confirmat prezenţa elicopterelor SAS pe aeroportul din Birmingham, dar au precizat că acest lucru se datorează unei întâlniri pentru discutarea unor afaceri de rutină între doi aliaţi. Purtătorii de cuvînt ai aeroportului şi serviciului de trafic aerian naţional au afirmat că planurile de zbor ale celor două avioane sunt confidenţiale.
Scandalul extrădărilor excepţionale este ţinut în atenţie şi prin graba cu care noua administraţie de la Washington vrea să închidă centrul de detenţie de la Guantanamo. În acest sfârşit de săptămână, şase uiguri chinezi de la Guantanamo au fost transferaţi în arhipelagul Palau din Oceanul Pacific, care s-a oferit să-i găzduiască temporar. Bărbaţii, membri ai minorităţii musulmane turcofone din nord-vestul Chinei, au fost reţinuţi la Guantanamo timp de şapte ani, deşi nu mai erau consideraţi vinovaţi de nici un act terorist. Aceştia au sosit duminică în Palau, unde vor începe să-şi refacă viaţa în libertate, au declarat la New York avocaţii lor. La Guantanamo au fost închişi, în total, 22 de uiguri chinezi, cinci dintre ei fiind primiţi de Albania în 2006 şi alţi patru, de către Bermude, în luna iunie. În pofida solicitărilor formulate de oficialii de la Beijing, aceştia au refuzat să revină în China, unde se tem că vor fi persecutaţi. Totodată, multe state s-au arătat reticente în ceea ce priveşte găzduirea lor.
În octombrie 2008, un tribunal federal american a decis că cei şase uiguri, alături de alţi şapte aflaţi încă la Guantanamo, au dreptul de a fi eliberaţi pe teritoriul american, însă decizia a fost casată în apel, în luna februarie a acestui an. Ulterior, Congresul a interzis eliberarea oricărui deţinut de la Guantanamo pe teritoriul SUA. Format din 586 de insule, dintre care nouă sînt locuite, Palau are numai 20.000 de locuitori şi este situat la peste 800 de kilometri de Filipine, cel mai apropiat stat vecin.