Scandalul mezelurilor expirate a decapitat ANPC

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Decizii radicale

Scandalul mezelurilor expirate a decapitat ANPC

Eveniment 25 Februarie 2014 / 00:00 2050 accesări

Scandalul mezelurilor expirate s-a lăsat cu decapitarea şefului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Bogdan Nica. El a fost demis de premierul Victor Ponta ca urmare a scandalului privind salamul alterat adus din Germania, au precizat surse guvernamentale. Aceleaşi surse precizează că atribuţiile de preşedinte al ANPC vor fi preluate, interimar, de vicepreşedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca. Reamintim că, într-o reclamaţie depusă la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului Timiş în urmă cu mai multe zile, un consumator acuza cumpărarea unui salam expirat de la un magazin din Timişoara. Inspectorii au constatat că produsul provenea din loturi diferite, necorespunzătoare consumului, întrucât ambalajul vidat era perforat, aerul a intrat şi a oxidat produsul. “Am extins controalele în toată ţara. Până joi (20 februarie), au fost controlate 38 de unităţi şi au fost aplicate amenzi totale de 100.000 de lei. A fost oprită definitiv de la comercializare cantitatea de 7.900 de kilograme, iar la alte 2.678 de kilograme aflate în magazine au fost depistate modificări organoleptice. Este un produs importat, cu provenienţă UE, ambalat la o firmă din Braşov. Este vorba despre felii şi rămăşiţe de salam, capete de salam vândute la un preţ mai mic. Pe paleţi apărea data valabilităţii minimale 24 februarie 2014, iar pe produsul feliat, aceasta era 6 aprilie 2014”, explicau, vineri, reprezentanţii ANPC, fără însă a da numele producătorului şi niciun alt detaliu, astfel încât cumpărătorii habar nu aveau la ce produs să fie mult mai atenţi. Şi comisarii constănţeni au demarat ample controale în marile magazine, şeful CJPC, Nicolae Timoaşcă, declarând, pentru cotidianul „Telegraf”, că şi în magazinele noastre au fost găsite alimente cu deficienţe de etichetare sau cu modificări organoleptice, adică improprii consumului uman. Şeful CJPC nu a dat publicităţii numele producătorilor şi produselor alimentare cu probleme, motivând că toate acestea vor fi mediatizate, la finalizarea anchetei, de către colegii de la ANPC.

CAMPANIE În curând, cotidianul nostru va demara o amplă campanie de informare, astfel încât atunci când cumpăraţi un produs, fie alimentar, fie nealimentar, să aveţi garanţia că veţi face cea mai bună alegere. Specialişti ai ANPC sau ai Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Constanţa vor veni cu explicaţii clare referitoare la fiecare produs în parte. Totodată, autorităţile vă vor explica şi în ce condiţii pot fi făcute publice numele producătorilor, dar şi produsele care pot constitui o problemă de sănătate publică, aşa cum s-a întâmplat în cazul de faţă.



12