Comisia Europeană (CE) a propus miercuri ca fiecărui abonat al unui furnizor de internet, precum Netflix și Spotify, să i se permită, începând din 2017, să aibă acces la acest serviciu indiferent de țara membră UE în care se află temporar, informează AFP și DPA. Astfel, conform noilor măsuri propuse de CE, cumpărăturile transfrontaliere online vor deveni mai ușoare și oamenii vor avea acces la conținutul lor digital atunci când vor călători în statele membre ale blocului comunitar. Măsurile fac parte dintr-un pachet mai larg care vizează să elimine barierele pentru traficul de internet în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, în cadrul unui efort de a stimula comerțul online și de a ajuta companiile europene de internet într-o zonă dominată de giganții americani, precum Google. Doar 15% dintre consumatorii europeni fac cumpărături online din alte țări UE, în timp ce de aproape trei ori mai mulți fac acest lucru în țara lor, conform CE. Procentele sunt similare pentru comercianții online care fac vânzări către clienți din UE. Cealaltă măsură prezentată se referă la portabilitatea conținutului digital în cadrul UE. Scopul este acela de a le acorda consumatorilor europeni acces la media online, precum cărți în format digital, filme, muzică sau meciuri de fotbal, atunci când călătoresc în afara țării lor de origine. În prezent, așa-numitele restricții „geoblocking” pot împiedica persoanele să aibă acces la conținutul acestor programe în străinătate, chiar dacă au plătit pentru asta. Ambele măsuri necesită aprobarea guvernelor și a parlamentelor UE. CE a precizat că va prezenta cele 14 propuneri rămase în cadrul strategiei pentru crearea pieței unice digitale până la sfârșitul anului viitor.