Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat că vrea ca din semestrul al II-lea din acest an de învăţământ, elevii care au rezultate slabe la clasă să ia parte la „cursuri remediale”, adică ore suplimentare. Aceste cursuri vizează elevii claselor III-VIII. "Avem examenul de evaluare la clasa a VIII-a. (...) De câţiva ani încoace, procentul celor care nu iau nici măcar 5 la examenul de evaluare naţională de la clasa a VIII-a creşte alarmant de mult. (...) Nu putem să stăm cu mâinile încrucişate ca şi cum nu am vedea aceste rezultate. Atunci sigur că mi-am pus întrebarea ca ce pot sa fac ca aceste rezultate să fie ameliorate şi elevii să nu mai fie cei care suporte consecinţele acestei lipse de pregătire pentru tot parcursul ulterior al vieţii lor? Din evaluările de la Ministerul Educaţiei rezultă că începe decalajul acesta de la clasa a III-a. Ce putem să facem? Să încercăm să introducem ore de pregătire remedială în aşa fel încât să-i aducem pe cei care nu ţinut pasul cu programa şcolară la linia de plutire”, a declarat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, la sfârşitul anului trecut. Potrivit ministrului, orele de pregătire remedială ar putea începe chiar din semestrul II al acestui an de învăţământ, începând cu elevii de clasa a III-a şi până la cei de clasa a VIII-a.
Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, a spus într-un interviu pentru HotNews că nu vrea examen de admitere în liceu, aşa cum cer multe dintre liceele centenare. Ministrul argumentează că admiterea computerizată este unul dintre lucrurile care merg bine în sistemul de educaţie. Andronescu vorbeşte şi despre introducerea examenului diferenţiat de Bacalaureat, dar şi despre posibilitatea revenirii evaluării la terminarea clasei a X-a. Sistemul de treaptă a fost introdus în ultimii ani ai comunismului, iar la finalul clasei a X-a, elevii susţineau un examen la materiile de bază din primii doi ani de liceu.
Ecaterina Andronescu a mai declarat că va creşte numărul locurilor pentru şcolile profesionale, care este o cerinţă a angajatorilor. Ministrul Educaţiei a vorbit din nou şi despre necesitatea ”cursurilor remediale”, care trebuie să înceapă din anul 3 şi să continue până la clasa a VIII-a. În legătură cu admiterea în liceu, Ecaterina Andronescu a precizat că, din 2001, de când se face repartizarea computerizată a absolvenţilor de gimnaziu în liceu, liceele bune au devenit şi mai bune, pentru că i-au primit pe cei mai buni elevi. Ea a lansat însă ideea reintroducerea sistemului de treaptă la liceu.
Andronescu susţine în continuare şi ideea examenului diferenţiat de Bacalaureat: „Bacalaureatul naţional trebuie să rămână bacalaureat naţional, pentru că, dacă ne uităm la liceele din această ţară, dacă ne uităm la structura liceelor, o să constatăm că sunt liceele teoretice şi nu numai unde promovarea este peste 90% la examenul de bacalaureat, deci se poate. La liceele acestea nu avem nevoie de pregătire remedială. Vom avea nevoie acolo unde problemele se impun, cum ar fi la liceele tehnologice unde nu ia nimeni Bac-ul şi atunci poate transformăm acel liceu într-o şcoală profesională. Nu exclud nici acest lucru, pentru că nu putem să ne permitem să dăm copii nepregătiţi societăţii. Societatea românească nu are cum să arate mai bine decât arată sistemul de învăţământ astăzi”.
Ministrul Educaţiei a susţinut că nu se va renunţa la camerele de supraveghere video de la Bacalaureat: ”Fără îndoială că n-avem de gând să le desfiinţăm. Cred că deja aceasta a intrat în cutuma examenului de bacalaureat, nu se mai poate schimba”.