Schimbarea comportamentului cumpărătorilor din cauza pandemiei îi determină pe comercianții să aplice noi strategii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Schimbarea comportamentului cumpărătorilor din cauza pandemiei îi determină pe comercianții să aplice noi strategii

Economie 04 Decembrie 2020 / 10:47 1376 accesări

În ultima perioadă, experții au observat o schimbare de comportament a cumpărătorilor în magazine, peste tot în lume. De exemplu, în SUA s-au urmărit tendințele de cumpărare în această toamnă și s-a observat că vânzările au scăzut; oamenii nu mai sunt preocupați de penurie, ca în perioada primului val al pandemiei de COVID-19.

Lanțurile de aprovizionare cu alimente sugerează multor companii să-și reevalueze strategiile de inventar în viitorul apropiat. Comercianții cu amănuntul sunt atenți la atitudinea cumpărătorilor, pentru a ști ce strategii să aplice pentru a-și crește vânzările în această iarnă.

Pentru mulți oameni de afaceri, iarna este un sezon când speră să-și crească vânzările și numărul de clienți. Pentru a fi siguri de asta, ei caută să aplice anumite strategii prin care să atragă clienții în magazinele lor. A fi activ pe rețelele de socializare necesită timp însă ajută și în atragerea clienților.

În prezent, oamenii sunt foarte interesați mai ales de cumpărăturile online din cauza pandemiei de coronavirus. Oamenii de afaceri știu asta și aleg să-și promoveze produsele și pe rețelele de socializare, adaptând anunțurile cu promoții și oferte atractive la sezonalitate.

O strategie este utilizarea unor programe de fidelizare a clienților. Astfel se poate trimite o reducere unui client care are tendința de a răspunde la ofertele de reduceri. Prin această strategie se adaptează promoțiile la cei mai buni clienți.

Stimularea clienților noi să revină la magazin se face prin mesaje de apreciere cu privire la achizițiile făcute de ei. În acest fel, clienții noi pot deveni în timp clienți fideli. Această strategie poate fi aplicată mai ales acum în perioada Sărbătorilor de iarnă.

Performanța ridicată este necesară în orice domeniu de activitate și deci și în organizarea zonelor de vânzare a magazinelor, prin sisteme de rafturi profesionale. Acest lucru poate stimula efectiv vânzările prin prezentarea adecvată a produselor clienților, în condiții optime de vizibilitate.

Un magazin perfect în ziua de azi are și sisteme de rafturi modulare, metalice, de mijloc tip gondolă și alte structuri interesante de depozitare. Acestea apar și în oferta de rafturi metalice si rafturi pentru magazine de pe rafturionline.ro și sunt perfecte pentru supermarket-uri, magazine, pet shop-uri, magazine cash & carry, magazine de piese auto, etc.

Atragerea atenției clienților prin reclame, promoții, mesaje interesante este de asemenea o strategie folosită de managerii de magazine. În perioada Sărbătorilor și de Anul Nou, oamenii de afaceri obișnuiesc să folosească rezoluții (de tipul "Economisește mai mulți bani", "Mănâncă mai sănătos") pentru a-și atinge obiectivele: să aibă mai mulți clienți, să-și crească vânzările și cifra de afaceri. Aceste mesaje îi determină pe mulți oamenii să treacă la acțiune, în sensul de a cumpăra produsele promovate în magazine, pentru a-și atinge și ei aceste dorințe – de a economisi bani, de a slăbi și de a mânca sănătos și așa mai departe.

Uneori furnizorii oferă un fel ajutor patronilor de magazine prin campaniile lor de co-marketing. În anumite perioade din an, ei oferă comercianților cu amănuntul un buget de marketing prin care vor să-și promoveze mărcile în magazinele acestora.

O altă strategie de creștere a vânzărilor este și promovarea unor produse care sunt mai profitabile. În sezonul de iarnă sunt promovate produsele care aduc un profit mai mare și astfel se crește cifra de afaceri. Unii oameni de afaceri aplică și strategia de vânzare a cardurilor cadou în magazine și astfel conving oarecum clienții să cheltuiască mult mai mult decât este valoarea cardului.

Patronii stimulează și angajații prin bonusuri legate de vânzări, astfel aceștia sunt motivați să fie mai prietenoși cu clienții, în a-i convinge de calitatea și avantajele unor produse. Asta duce la creșterea vânzărilor și deci strategia este bună pentru atingerea obiectivelor stabilite de patroni.



Ştiri recomandate

12