De la începutul anului, ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, se laudă cu proiectul „Şcoala Discovery”, dezvoltat în parteneriat cu Discovery Networks, care constă în prezentarea, începând cu 16 ianuarie, pe canalul Discovery Channel, de la ora 14.00, zilnic, a unui program educaţional. Proiectul, care se adresează elevilor din clasele V-XII, ar trebui să ajute cadrele didactice să dezvolte noi metode de predare, prin care să capteze atenţia elevilor. Ceea ce reprezentanţii Ministerului nu menţionează este faptul că acesta nu este singurul proiect de acest gen dezvoltat în România. „Este o iniţiativă bună, dar nu este singura de acest fel. Sunt şi alte metode şi proiecte pentru cadrele didactice care doresc să-şi actualizeze modul de predare. Din păcate, însă, acestea nu au fost mediatizate. Proiectul „Şcoala Discovery” reprezintă o încercare a ministrului Funeriu de-a demonstra că a făcut ceva pentru învăţământul românesc şi că a venit în sprijinul cadrelor didactice cu ceva”, a declarat preşedintele Sindicatului Liber al Salariaţilor din Învăţământul Preuniversitar (SLSIP), prof. Ioana Purcărea. Ea a adăugat că, deşi se spune că proiectul este accesibil tuturor elevilor şi cadrelor didactice, în realitate, liceele din mediul urban, unde elevii beneficiază de cablu în număr mai mare, sunt favorizate. „Se alcătuieşte astfel o diferenţă între mediul rural şi urban, primul fiind clar dezavantajat”, a mai spus liderul SLSIP. La nivel naţional, sunt implicate direct în derularea proiectului 110 unităţi de învăţământ, cinci dintre acestea fiind din judeţul Constanţa: Grupul Şcolar „Lazăr Edeleanu” din Năvodari, Liceul Teoretic „N. Bălcescu” din Medgidia şi trei unităţi din municipiul Constanţa: Liceul Teoretic „Ovidius”, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” şi Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”. Mai exact, la nivelul acestor licee, iniţiatorii proiectului vor monitoriza să vadă dacă s-a îmbunătăţit calitatea actului educaţional ca urmare a vizionării respectivelor programe.