Școala fără teme și cu muzică în pauze devine și școala cu cameră virtuală!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
INVENŢIE ROMÂNEASCĂ! Se-ntâmplă la Constanța!

Școala fără teme și cu muzică în pauze devine și școala cu cameră virtuală!

Educație 15 Mai 2017 / 16:29 3084 accesări

Adrian Gemănaru, psihologul român nominalizat, anii trecuţi, la World Autism Festival, a elaborat un concept unic în lume pentru integrarea copiilor în sistemul de învăţământ. Este vorba de proiectul “Camera Virtuală”, în cadrul căruia copiii vor purta o cască virtuală, care simulează mai multe scenarii prin care acesta trece atunci când păşeşte pragul şcolii pentru prima dată. Proiectul-pilot a fost lansat în 15 mai, la Centrul Psihologic “Marea Neagră”, pentru copiii care se află în clasa pregătitoare din cadrul Şcolii nr. 39 “Nicolae Tonitza” din Constanţa, iar acesta va continua în septembrie, pentru copiii care urmează să intre în clasa pregătitoare. Ineditul proiect, finanţat în urma concursului naţional de proiecte - „TeImplici”, susţinut de Telekom România, a fost gândit de către o echipă de psihologi, condusă de Adrian Gemănaru, în contextul în care tot mai mulţi copii întâmpină dificultăţi de adaptare în sistemul şcolar, din cauză că fac o trecere bruscă într-un mediu total necunoscut lor. “Introducerea clasei pregătitoare a fost o mişcare foarte bună, însă insuficientă. Chiar dacă se încearcă trecerea mai lină către clasa întâi, copiii tot mai experimentează situaţii neprevăzute care i-ar putea traumatiza, cum ar fi: regulile mai stricte decât la grădiniţă, obligativitatea de a sta în bancă pe tot parcursul orei, introducerea unor materii noi etc.”, explică psihologul Gemănaru. ”Toţi actorii implicați în actul educaţional din şcoala noastră sunt deschişi la nou. Suntem „Şcoala fără teme“, „Şcoala cu muzică în pauze“ şi vom deveni “Şcoala cu cameră virtuală“. Pentru copiii de pregătitoare, şcoala este un spaţiu nou, necunoscut şi prezentat adesea ca un spaţiu plin de lucruri şi persoane care sperie. De aceea, salutăm demersul echipei psihologului Gemănaru şi ne implicăm cu mare interes în ceea ce urmează, tocmai pentru ca viitorii noştri elevi să înţeleagă că şcoala este locul în care învăţăm lucruri frumoase şi unde trebuie să vină fără teamă, ba chiar cu plăcere şi nerăbdare”, a declarat, la rândul său, profesorul Nicoleta Bercaru, directorul Şcolii nr. 39 “Nicolae Tonitza” din Constanţa.

CUM FUNCŢIONEAZĂ „CAMERA VIRTUALĂ“?

“Camera Virtuală reprezintă, în fapt, un simulator al scenariilor posibile atunci când copilul păşeşte pentru prima dată pragul şcolii. Acesta va face cunoştinţă cu tabla, cu banca, cu învăţătoarea, cu colegii de clasă, cu ora de Abecedar, Matematică sau chiar cu ora de muzică... toate acestea prin intermediul tehnologiei realităţii virtuale. Prin acest proiect dorim ca micuţii să poată lua contact cu şcoala, dar fără să se simtă ameninţaţi. Gândirea copiilor este una concretă, înţeleg mult mai bine realitatea înconjurătoare dacă le prezentăm imagini, iar dacă imaginile acestea devin o simulare a realităţii, atunci copilul va putea interacţiona mult mai uşor cu ea”, declară psihologul. Prin implementarea acestei metode de intervenţie, se reduce gradul de frustrare, teamă şi nesiguranţă, copilul fiind introdus în „Camera Virtuală“ împreună cu o persoană cunoscută.

Taguri articol


12