Şcolile cu premianţi vor primi mai mulţi bani de la Ministerul Educaţiei

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Şcolile cu premianţi vor primi mai mulţi bani de la Ministerul Educaţiei

Social 27 August 2007 / 00:00 629 accesări

Finanţările care vor fi acordate şcolilor la începerea şi în timpul acestui nou an şcolar, 2007/2008, sînt şi ele cuprinse în noul proiect de lege privind învăţămîntul preuniversitar. Reamintim că proiectul de lege se află, de lunea trecută, în dezbatere publică, reprezentanţii Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) şi două dintre cele patru sindicate, întîlnindu-se, în acest scop, la Sinaia. În ceea ce priveşte finanţarea, noul proiect prevede trei tipuri, care vor fi acordate şcolilor. Astfel, finanţarea de bază va fi acordată de la bugetul de stat direct şcolilor, fără mijlocirea consiliului local, cea complementară vizează sumele primite pentru cantine, internate sau reabilitare, iar cea compensatorie va fi dată pentru rezultate deosebite obţinute de instituţia de învăţămînt. Astfel, pentru fiecare elev premiat la olimpiade şi concursuri şcolare naţionale şi internaţionale, instituţia de învăţămînt în care elevul se află înscris, va primi mai mulţi bani. O altă modificare prevă¬zută în proiect după dezbateri aprinse ce au durat mai mult de o săptămînă, este aceea de transformare a inspectoratelor şcolare judeţene în direcţii judeţene coordonate de Ministerul Educaţiei. Cei aflaţi în posturile de conducere ale acestor organisme ar urma să aibă statut de funcţionar public. Directorii şcolilor ar urma să fie numiţi în urma unui concurs şi aprobaţi de consiliul de administraţie al şcolii. La rîndul lui, consiliul de administraţie al şcolii va fi compus, în proporţie de 60%, din personal didactic, iar restul de 40%, din părinţi, elevi şi membri ai comunităţii. O altă decizie a fost luată în privinţa studierii religiei. Una dintre propuneri, care a întrunit cei mai mulţi adepţi, este aceea ca fiecare şcoală să ia propria decizie în această privinţă şi, implicit, să-şi asume responsabilitatea. Astfel, elevii au posibilitatea opţiunii între materia „religie” şi „educaţie moral-religioasă”.



12