Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat, vineri, la Braşov, unde circa 200 de inspectori şcolari, mentori şi lideri ai sindicatelor participă la lansarea proiectului “Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activităţi de mentorat” (conferinţa fiind organizată de Ministerul Educaţiei şi de Unitatea de Management a Proiectelor cu finaţare Externă (UMP)), că elevii sînt tot mai puţin atraşi de şcoală şi că în aceste condiţii şcolile trebuie să devină mai atractive. “Aceasta este prima întîlnire pe care o avem cu inspectorii şi avem mai multe motive de lucru. Primul este legat de finalizarea cu bine a anului şcolar. Apoi, vom implementa proiectul de formare continuă în cadrul inspectoratelor şcolare, caselor corpului didactic şi licee, pentru a creşte valoarea şi a moderniza şcoala românească. În final, vom discuta despre legile învăţămîntului, despre structura anului şcolar şi legile învăţămîntului preuniversitar”, a declarat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Oficialul a menţionat că inspectoratele trebuie să lanseze proiecte strategice în fiecare judeţ, pe fonduri structurale, iar liceele trebuie să depună proiecte pe granturi pentru a obţine bani şi din alte surse decît cele bugetare. “Elevii sînt din ce în ce mai puţini atraşi de şcoală. Trebuie să facem şcolile mai atractive pentru ca ei să îşi dorească să vină la şcoală. Trebuie să convingem liceele să lanseze proiecte de tip granturi unde pot accesa pînă la 500.000 de euro. Aceasta este o altă viziune pentru a atrage şi alte surse în afară de cele bugetare”, a spus ministrul. Potrivit prof. dr. Tiberiu Velter, directorul UMP, proiectul “Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activităţi de mentorat”, confinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane, a primit cinci milioane de euro nerambursabili, bani care vor fi folosiţi pentru pregătirea a 29.000 de cadre didactice ce vor participa la cursuri de perfecţionare şi de mentorat. Un număr de 20.000 de cadre didactice sînt din mediul rural, iar restul, de 9.000, sînt din mediul urban dezavantajat, fiind implicate în proiect 2.720 de şcoli. Proiectul se desfăşoară în perioada 2008-2011 şi este o continuare a Proiectului pentru Învăţămîntul Rural (2003-2009), în cadrul căruia au fost mentorate aproximativ 70% din cadrele didactice din mediul rural.