Reprezentanţii Companiei Naționale ”Administraţia Porturilor Maritime Constanţa” (CN APMC), ai companiei Hafez Darya Arya Shipping Co. Iran (HDAS) şi ai Navlomar Maritime au purtat joi, 18 august, discuţii referitoare la relansarea unor transporturi maritime dinspre Iran către Europa, prin Portul Constanţa. HDAS se ocupă de transportul maritim containerizat, având deja o colaborare cu Navlomar Maritime, oaspeţii declarând că ar putea fi realizat un coridor de transport dinspre Iran spre Portul Constanţa, prin Azerbaidjan şi Georgia, însă analizează dacă această rută poate fi competitivă şi din punctul de vedere al costurilor. Oaspeţii au mai subliniat faptul că Iranul se află pe locul 2 în lume la producţia de LNG (gaz natural lichefiat), iar HDAS Lines a demarat procedura de achiziţionare pentru nave LNG şi LPG. ”De la Teheran la Batumi sunt aproximativ 1.500 km, durata transportului este de 4 - 5 zile, iar de la Batumi la Constanţa transportul este de 2 zile, astfel un transport ar ajunge în circa 6 - 7 zile de la Constanţa la Teheran, în comparaţie cu 20 de zile pe ruta Bandar Abbas - Constanţa”, spun reprezentanții CN APMC. Ei au adus în discuţie oportunitatea unei investiţii în infrastructură LNG planificată în Portul Constanţa. Potrivit celor de la Administrația Porturilor Maritime, colaborarea se poate realiza printr-un contract, iar ulterior transportul de LNG din Iran ar putea fi făcut cu navele specializate ale HDAS. Reprezentantul HDAS a mai declarat că deocamdată compania nu are servicii de linie cu Portul Constanţa, dar foloseşte liniile feeder Constanţa - Istanbul şi a exprimat interesul companiei de a relansa linia de transport dinspre Iran către Europa, prin Portul Constanţa.