Se analizează reclamaţiile la credite

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Se analizează reclamaţiile la credite

Justiție 26 Ianuarie 2011 / 00:00 428 accesări

Autoritatea Naţională de Protecţie a Consumatorilor (ANPC) va analiza reclamaţiile privind creditele în derulare acordate înaintea intrării în vigoare a OUG 50, la 21 iunie 2010, pe baza legilor anterioare actului normativ privind împrumuturile consumatorilor. “Reclamaţiile primite după data intrării în vigoare a OUG 50/2010 şi care fac referire la contracte aflate în derulare vor fi analizate şi soluţionate de ANPC în baza OG 21/1992, privind protecţia consumatorilor, Legii 363/2007, privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii sau Legii 193/2000, privind clauzele abuzive din contractele încheiate între comercianţi si consumatori”, potrivit unui comunicat al ANPC. Pe de altă parte, Autoritatea sfătuieşte persoanele care nu sunt informate cu privire la conţinutul actului adiţional propus de bancă odată cu apariţia OUG 50/2010 să solicite creditorului o copie a respectivul act. “Dacă prevederile actului adiţional emis de creditor nu vă convin, transmiteţi acestuia o notificare scrisă de refuz (depuneţi notificarea la registratura creditorului cu număr de înregistrare sau trimiteţi prin poştă o scrisoare cu confirmare de primire). Refuzul actului adiţional are ca efect revenirea la prevederile anterioare ale contractului de credit, cu excepţia, dacă e cazul, a clauzelor privind rambursarea anticipată”, potrivit comunicatului ANPC.



12