S-a reluat circulația pe podul de la Agigea, dar asta nu înseamnă că s-a încheiat epopeea reabilitării care durează mai mult decât construcția propriu-zisă. Prezent într-o vizită de lucru, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cătălin Homor, a anunțat că lucrările nu s-au încheiat încă și că podul va fi închis din nou, în martie sau aprilie 2017. Așa că șoferii și navetiștii care tranzitează zona în fiecare zi trebuie să se înarmeze din nou cu răbdare (dacă le-a mai rămas după ultimii șase ani), să își reîmprospăteze repertoriul de înjurături și să o ia de la capăt... pe rutele ocolitoare, pentru că oricum nu au de ales.
Când credeam că redeschiderea podului vechi de la Agigea nu va mai avea loc niciodată, autoritățile ne-au făcut o surpriză de proporții. În cadrul unei vizite de lucru efectuate în dimineața de duminică, 27 noiembrie, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cătălin Homor, a anunțat că circulația pe pod se reia, pe toate cele patru benzi, cu trei zile înainte de termenul preconizat în urmă cu două săptămâni. Mai exact, traficul a fost reluat încă de la primele ore ale zilei de luni, 28 noiembrie, în condițiile în care în 17 noiembrie s-a anunțat că podul va fi redeschis la 1 decembrie. Atenție! Chiar dacă se circulă din nou, nu înseamnă că și calvarul șoferilor și al navetiștilor nevoiți să circule pe ruta ocolitoare care nu este într-o stare deloc bună s-a terminat definitiv. „Este bine de notat faptul că lucrările nu sunt finalizate în totalitate. Podul va mai fi închis în martie sau aprilie, în funcție de vreme, pentru a termina lucrările la partea carosabilă. Dacă nu se închide traficul total, nici nu se va circula decent și nici lucrările nu se vor desfășura într-un ritm normal. O cale de rulare este finalizată, dar cealaltă nu este gata încă. Trebuie demolat inclusiv tabierul de beton, însă nu vrem să lucrăm acum, pentru că nu se pot face asemenea activități iarna. Eu consider că oportun este să-l închidem maximum o lună, pentru a-l finaliza”, a declarat Homor.
EPOPEEA REABILITĂRII CARE DUREAZĂ MAI MULT DECÂT CONSTRUCȚIA
Amintim că lucrările de reabilitare a podului de la Agigea durează de aproape șase ani. În acest timp, în alte țări s-ar fi realizat câteva construcții asemănătoare de la zero. În primii trei ani de așa-zisă reabilitare, s-au impus restricții de tonaj și de viteză, fiind închisă câte o bandă pe sens. Lovitura cea mare a venit în toamna lui 2013, când circulația pe pod a fost restricționată în fiecare zi, timp de câteva ore, spre disperarea șoferilor care nu aveau la dispoziție alte rute ocolitoare și a navetiștilor care au fost nevoiți să meargă la serviciu sau la școală în condiții greu de imaginat. În 12 septembrie 2016, podul a fost închis complet, participanții la trafic având la dispoziție ca rută ocolitoare noul pod de la Agigea, proaspăt inaugurat în 2016.