Se deschide „Cafeneaua lingvistică”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Astăzi, la Năvodari

Se deschide „Cafeneaua lingvistică”

Cultură 22 Martie 2011 / 00:00 784 accesări

La Centrul Cultural din Năvodari se deschide, astăzi, de la ora 16.00, prima „Cafenea lingvistică” din România, parte a proiectului european „The Language Café Project” al Universităţii Southampton, din Marea Britanie. Cuvântul de deschidere va fi susţinut de cele care au făcut ca acest vis să devină realitate în localitatea constănţeană: lect. univ. dr. Liliana Marteş şi profesor Diana Adam. La eveniment şi-au anunţat prezenţa primarul oraşului Năvodari, Nicolae Matei, care a sprijinit necondiţionat derularea proiectului, consilierul superior în cadrul Consiliului Judeţean Constanţa, Mihaela Burlacu, inspectorul şcolar Doiniţa Apostol şi preşedinta Clubului Artelor Solteris, poeta Emilia Dabu. Acestora li se alătură directorii şcolilor şi grădiniţelor năvodărene, preoţii parohi Vasile Vasile şi Florinel Petrea, dar şi alţi invitaţi.

„Cafeneaua lingvistică nu este o societate comercială, nu este un club, ci un mod sociabil şi prietenos de a dobândi, exersa şi perfecţiona abilităţi şi competenţe în limba română şi într-o limbă străină fără a participa la cursuri organizate. Prin urmare, este un instrument cheie pentru învăţarea non-formală şi informală cu o dimensiune europeană. Deschiderea în oraşul Năvodari a unei astfel de activităţi reprezintă o altă modalitate de implicare a comunităţii locale şi implicit, a ţării noastre în activităţile desfăşurate în cadrul Comunităţii europene, înseamnă promovarea dialogului intercultural, încurajând integrarea tuturor tinerilor, precum şi a persoanelor interesate, indiferent de vârstă, mediul educaţional, social şi cultural al acestora, totul realizându-se prin învăţare non-formală şi informală”, a subliniat prof. Diana Adam.

Activităţile care se vor desfăşura în fiecare marţi, între orele 16.00 şi 18.00, sunt complementare sistemului formal de educaţie şi formare. Ele au o abordare participativă şi sunt centrate pe persoana care învaţă, sunt desfăşurate în mod voluntar şi, deci, legate strâns de nevoile, aspiraţiile şi interesele tinerilor.



12