La mai puțin de un an de când a preluat operațiunile de producție de telefoane mobile și servicii ale Nokia Oyj, contra sumei de 5,4 miliarde de euro, Microsoft a decis să abandoneze numele brandului Nokia de pe noile smartphone-uri. Noile telefoane mobile inteligente Nokia Lumia vor fi cunoscute ca Microsoft Lumia. Restul operațiunilor Nokia, care nu sunt deținute de compania americană, își vor păstra numele. O postare de pe pagina de Facebook a Nokia France confirmă renunțarea la numele brandului. Redenumirea va fi prezentată pe plan global la momentul potrivit, a anunțat cel mai mare producător mondial de software.
Anunțul vine în ciuda acordului încheiat pe zece ani cu compania finlandeză, prin care Microsoft s-a angajat să utilizeze numele Nokia pe dispozitivele mobile. În prezent, Microsoft este într-un proces masiv de reorganizare. În iulie, compania americană a anunțat eliminarea a 18.000 de locuri de muncă, echivalentul a 14% din efectivele sale mondiale de 127.000 de angajați, aceasta fiind cea mai mare restructurare de personal realizată vreodată în istoria companiei. Cea mai afectată va fi divizia de telefoane mobile Nokia Devices and Services, care va pierde 12.500 de angajați, adică jumătate din forța sa de muncă. Ca urmare a acestor restructurări, Microsoft a informat că va înregistra costuri de 1,6 miliarde de dolari, sub formă de pachete compensatorii și costuri asociate în următoarele patru trimestre. În procesul de restructurare, Microsoft va închide, în luna noiembrie, uzina Nokia de la Komarom, în nord-vestul Ungariei, care are aproximativ 1.800 de angajați.
Afacerile din domeniul IT se dezvoltă foarte repede, așa că grupul american Google a decis să investească 542 milioane de dolari într-o tânără companie specializată în domeniul realităţii augmentate, care a fost evaluată la circa două miliarde de dolari. Compania Magic Leap, care are sediul la periferia oraşului Miami, nu dispune în prezent de niciun produs comercializabil şi nu generează nicio cifră de afaceri. Realitatea augmentată constă în introducerea unor imagini de sinteză în câmpul vizual al utilizatorului. Această investiţie reprezintă una dintre marile axe de diversificare a grupului Google, prin intermediul ochelarilor Google Glass. Pe site-ul său, compania Magic Leap afirmă că ”a venit timpul ca magia să fie readusă în lume” şi prezintă imaginea unui elefant culcat în palma unei mâini umane şi imaginea unei balene care pluteşte deasupra unei plaje. În urmă cu şapte luni, un alt nume mare din high tech-ul american, Facebook, a realizat o operaţiune similară şi a cumpărat, cu două miliarde de dolari, compania Oculus, specializată în domeniul realităţii virtuale.
Viața dusă prin intermediul rețelelor de socializare nu este însă tot timpul ușoară. O proporție de 40% dintre utilizatorii de internet americani afirmă că au fost hărțuiți online și trei din patru americani au fost martori la un astfel de caz. Cazurile de hărțuire online pornesc de la injurii și ajung până la amenințări fizice, conform institutului de sondare a opiniei publice Pew Research Center. În rândul utilizatorilor de internet, 27% au afirmat că au fost agresați verbal, 22% au fost puși într-o situație jenantă de o altă persoană, 8% au fost urmăriți sau au primit amenințări fizice și 6% au fost agresați sexual online. Totodată, 53% dintre utilizatori afirmă că au fost martori la inițiative vizând punerea unei persoane într-o situație jenantă, 25% au știut de amenințări privind siguranța fizică a unei persoane și 20% cunosc o persoană care a fost urmărită sau agresată sexual.
Utilizatorii de internet cu vârste cuprinse între 18 și 19 ani sunt considerați ca fiind cei mai vizați de hărțuiri sau au asistat la astfel de cazuri. Circa 65% dintre ei au afirmat că au fost victime ale hărțuirii online, iar 92% susțin că au fost martori la astfel de fapte. În rândul celor care au fost victime ale hărțuirii, 60% au decis să ignore majoritatea incidentelor de acest gen, 40% au luat măsuri, de exemplu prin blocarea unei persoane pe o rețea socială sau ștergerea acesteia din lista de prieteni sau prin schimbarea numelui său în rețea. Doar 5% au depus plângere. Sondajul a fost realizat în rândul a 3.217 de americani, dintre care 2.849 de utilizatori de internet. Marja de eroare este de 2,4%.