Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPSR) va lansa, la 1 octombrie, campania “Cere bonul fiscal”, cu o durată de o mie de zile, care are ca scop o mai bună educare a populaţiei în privinţa fiscalizării. Preşedintele ANPCPPSR, Sorin Mierlea, a explicat că această campanie va avea două părţi, una în cadrul căreia se vor promova lucrurile realizate cu ajutorul banilor plătiţi la taxe şi impozite, iar a doua va presupune explicarea efectelor cererii unui bon fiscal şi a situaţiei inverse. “Impozitele şi taxele fac şi lucruri bune, nu se întâmplă numai lucruri rele. (...) Nesolicitând bonul fiscal de la magazin, ulterior proprietarul poate cere furnizorului unele produse fără factură fiscală, la un preţ fără taxe, mai mic”, a spus Mierlea. El a precizat că această campanie va dura o mie de zile, întrucât Asociaţia a considerat că o campanie de durată, “ca picătura chinezească”, poate să schimbe ceva la nivel colectiv. Ea vizează în special elevii din învăţământul preuniversitar, respectiv din clasele a XI-a şi a XII-a, persoanele de vârsta a treia şi angajaţii instituţiilor financiar-bancare. “În rândul persoanelor de vârsta a treia se fac tot felul de încercări ca pensiile să fie date pe carduri. Pentru aceste persoane este nevoie de un limbaj specific, mai simplu, pentru a avea impact. De exemplu, am avut reclamaţii la anumite filiale ale unei bănci, unde pensionarii s-au dus ştiind că pot să plătească utilităţile, iar un angajat le-a pus o hârtie în faţă, pe care au semnat-o, iar după 30 de zile s-au trezit acasă cu un card”, a precizat Mierlea. (A.G.)