Comisia Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CNAPMC) analizează ofertele primite din partea participanţilor la licitaţia deschisă din 6 iulie, privind achiziţia lucrărilor de proiectare şi execuţie pentru „Extinderea spre sud a danei de gabare din Portul Constanţa”. Potrivit directorului Companiei, Decebal Şerban, deschiderea ofertelor a avut loc la sediul CNAPMC, iar documentaţia de atribuire gratuită a fost procurată de companii din ţară şi străinătate, şase prezentându-se cu oferte. Este vorba despre Alpine Bau GMBH din Austria, Copisa Constructora Poraneica SA din Spania, ABC Val SRL din Constanţa, Argos Industrial din Cernavodă, Cyes Infraestructuras din Spania şi Atomon SA din Grecia. „Comisia de licitaţie a fost compusă din reprezentanţi ai CNAPMC, ca observatori participând specialişti din cadrul Unităţii pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice a Ministerului Finanţelor Publice”, a precizat directorul Companiei. Investiţia are ca scop obţinerea unui teritoriu suplimentar de 10.900 mp prin realizarea unor umpluturi între latura de sud a teritoriului existent aferent danei de gabare şi noul cheu. Se are în vedere proiectarea şi execuţia unui cheu de greutate în lungime de 170 ml din blocuri prefabricate de beton montate suprapus, iar în spatele cheului se va obţine, din umpluturi, un teritoriu portuar de 10.900 mp. Această investiţie este finanţată din surse bugetare şi fonduri atrase prin POS-T 2007-2013, Axa prioritară 2, Domeniul major de intervenţie 2.3 Modernizarea şi dezvoltarea porturilor maritime şi dunărene. Durata contractului/acordului cadru sau termenul pentru finalizare este de 20 luni începând de la data atribuirii contractului. Criteriul de atribuire este preţul cel mai mic. Pe timpul lui Aurelian Popa, izgonit de sindicalişti de la conducerea CNAPMC, adică în februarie, a mai fost programată o licitaţie pentru acelaşi sector. A fost însă anulată, motivul invocat de fostul manager fiind acela că nu este sigur că CNAMPC va putea pune la dispoziţia firmei câştigătoare macaraua plutitoare, aşa cum era specificat în contract. Iată ce susţineau sindicaliştii într-o scrisoare deschisă adresată Ministerului Transporturilor: „Valoarea proiectului era de 18.825.250 lei fără TVA. În caietul de sarcini era prevăzută posibilitatea constructorului de a folosi macaraua plutitoare aflată în proprietatea Companiei prin închiriere, în funcţie de disponibilitatea tehnică a acesteia. Acest Popa a minţit spunând că anulează licitaţia întrucât nu se ştie dacă se poate îndeplini promisiunea aceasta. Aşa atragem fondurile europene?”, sindicaliştii bănuind că Popa îşi pregătea terenul pentru rezolvarea unor interese proprii.