Seară magică în compania „Aidei”, la „Oleg Danovski”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Seară magică în compania „Aidei”, la „Oleg Danovski”

Cultură 15 Noiembrie 2011 / 00:00 485 accesări

Cea de-a XXXVII-a ediţie a Festivalului Internaţional al Muzicii şi Dansului, care se desfăşoară la Constanţa, până pe 20 noiembrie, a continuat, duminică seară, la Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”, cu spectacolul de operă „Aida” de Giuseppe Verdi. Evenimentul muzical s-a desfăşurat într-o sală arhiplină, fiind şi spectatori care, nemaiavând locuri, au optat să rămână în picioare, pe durata celor patru acte ale spectacolului. Distribuţia a fost 100%... latină, iar artiştii lirici, din România, Italia şi Spania, orchestra aflată sub bagheta dirijorală a lui Radu Ciorei, corul condus de maestrul Adrian Stanache, alături de decoruri şi costume, au purtat publicul în fascinantul Egipt antic - pe fond vizual şi în nemuritoarea Italie - pe fond muzical.

Din rândurile celor prezenţi în sală s-au remarcat numeroşi melomani din ţară, dar şi de peste hotare, pe holurile instituţiei de cultură putând fi auzite conversaţii discrete în italiană şi rusă. Se explică astfel interesul din afara ţării datorită caracterului internaţional al festivalului, italienii fiind prezenţi pentru a o urmări pe scenă pe soprana Raffaella Battistini, distribuită în rolul principal Aida, dar şi pe soprana Olivia Latina Rametta, în rolul Amneris.

Raffaella Battistini este născută în Italia, la Cesena. Artista lirică este licenţiată în... economie, la Bologna, deşi este un nume cunoscut pe scena lirică nu doar din ţara natală, ci şi de peste hotare.

Italianca Olivia Latina Rametta a început destul de timpuriu studiul artei cântului şi este considerată astăzi una dintre cele mai promiţătoare voci din panorama lirică. Un alt nume de rezonanţă, care a urcat pe scenă în rolul Radames, este tenorul spaniol Jose Antonio Concepcion, şcolit de maeştrii ultimului deceniu de la Opera din Madrid.

Publicul s-a lăsat hipnotizat de forţa şi timbrul special al vocilor artiştilor, urmărind cu sufletul la gură, până la final, demonstraţia unică de talent şi sensibilitate. Pe scenă au evoluat cu multă dăruire şi talentaţii interpreţi de la malul mării: Elena Rotari, în rolul Marii Preotese din Egipt, Cătălin Ţoropoc - Regele Egiptului şi Doru Iftene - mesagerul. Alături de aceştia au mai urcat pe scenă şi baritonul Camil Mara (Timişoara) şi bass-ul Sorin Drăniceanu (Craiova).

Regia artistică a spectacolului a aparţinut Eleonorei Constantinova, iar scenografia a fost semnată de Grigore Gorduz.



12